آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 23 شهریور ماه 1402 = 14-09 2023

آزادی گروگان‌ها به ازای دریافت پول‌ بلوکه شده نشانگر رابطه نیست

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با دفاع از اقدام دولت بایدن برای آزادسازی شش میلیارد دلار از دارایی‌هایی مسدودشده ایران در کره جنوبی، تأکید کرد تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی لغو نشده‌اند و واشنگتن به تهران "باج نداده است".

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، روز چهارشنبه (۱۳ سپتامبر) با رد انتقادها نسبت به توافق دولت جو بایدن با جمهوری اسلامی بر سر آزادسازی شش میلیارد دلار از دارای‌هایی مسدودشده ایران در کره جنوبی، تأکید کرد: «این باج نیست. این‌ها دلارهای مالیات‌دهندگان آمریکایی نیستند و ما حتی یک مورد از تحریم‌های‌مان علیه ایران را لغو نکرده‌ایم.»

به گفته کربی، این وجه در یک حساب بانکی تحت نظارت در قطر نگهداری می‌شود و تهران باید برای برداشت پول، صرفا برای استفاده در راستای اهداف بشردوستانه، درخواست بدهد. او در ادامه تأکید کرد وجوه برداشت‌شده مستقیما به حساب تأمین‌کنندگان مجاز کالاهای بشردوستانه نظیر اقلام دارویی یا مواد غذایی واریز خواهد شد. کربی افزود: «کسانی که از این دارایی‌ها منفعت می‌برند، مردم ایران هستند، نه رژیم.»

فریدون مجلسی، دیپلمات پیشین و کارشناس حوزه روابط بین الملل هم گفت: آزادی گروگان‌ها به ازای دریافت پول‌های بلوکه شده را نمی‌توان نشانگر توسعه روابط بین ایران و غرب بدانیم. ما هنوز شاهد حسن نیت بیشتر یا ویژه‌ای از سوی غربی‌ها نبوده ایم.

وی گفت: حل مسائل باید به شکل پایدار و دقیق انجام شود. این که یک صلح ناپایدار انجام دهیم و بعد تصور کنیم که همه چیز حل شده، اشتباه است. توافقات باید به گونه‌ای شکل بگیرند که به راحتی قابلیت گسست نداشته باشند. توافق یک طرفه یا بر اساس منافع یکی از طرفین پایدار نخواهد بود.

این دیپلمات پیشین گفت: مقطع فعلی، مقطع بسیار حساسی است، نباید اجازه دهیم مکانیزم ماشه در توافق برجام به راحتی فعال شود. در این فاصله زمانی کوتاه، فرصت محدودی داریم که سیاست‌های منطقه‌ای و بین المللی خود را به شکلی تعریف کنیم که درگیر فشار‌های شدید سیاسی نشویم...




Mani September 14, 2023 10:32 AM

قبلا گفته شد که شرافت هیچ ارتباطی با بایدن ندارد احتمالا شما بخاطر دارید که این موجود برای انتخابات دوره ریاست جمهوری از قرآن نقل می کرد تا رای مسلمانان را بدست آورد این ضعف شدید جامعه امریکا است که از بالا رییس جمهورها برایشان تعیین میشود و امریکایی ها فقط مجبورند به آنکسی که توسط دموکراتها یا جمهوری خواهان تعیین میشود رای دهند وقتی از این موجود در رابطه با ۶ میلیارد دلار سوال شد که ایا این باج به مخوفترین حکومت تروریستی جهان نیست او موجود گفت که از پول مردم امریکا داده نشده است!

گزارش یا اعتراض به این نظر


مرجان الیت September 14, 2023 11:09 AM

رابطه ی ج ا و عموسام درست مثل رابطه ی یک زن شوهر دار با یک مرد زن دار دیگر میماند
یعنی هیچ تعهدی بهم ندارن ولی در ساعاتی همدیگر را ارضاء میکنن

گزارش یا اعتراض به این نظر


شیدا September 14, 2023 12:52 PM

آره اروتی خیکت، درست در سالگرد مهسا داره به پشت ملت ایران خنجر فرو میکنه بی شرف، ترامپ اکه بود الان ریشه ج اسلامی رو کنده بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


پولی آزاد نشده September 14, 2023 01:13 PM

کدوم پول آزاد شده فقط حساب به حساب شده همون آش و همون کاسه که بود فقط کاسه رو کردن تو ... جمهوری اسلامی ِآش هم سر جاشه آمریکا ده هزار بار اعلام کرده پولی آزاد نشده چرا جو میدید که آمریکا با ایران معامله کرده و پولا آزاد شده؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان September 14, 2023 03:10 PM

از جیمی کارتر دمکرات گرفته تا ریگان بوش پدر و پسر جمهوری خواه همچنین از اوباما بیکفایت تا بایدن دمکرات همه و همه مجریان دولت اصلی و موازی یا نامرعی آمریکا بوده اند
در واقع قدرت رئیس جمهور آمریکا از مترسک سر جالیز نیز کمتره
نشست شرم آور قطر ثابت کرد که اراده آمریکا در موجودیت بر ماندن رژیم تروریستی جمهوری عسلامی ست
بنابرین اعتماد و دل بستن هر ایرانی به دولت وقت آمریکا بمعنی بالاتر از حماقت و یا خیانت محسوب میشود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: