آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 23 شهریور ماه 1402 = 14-09 2023

نظرسنجی؛ چرا اقتصاد بایدن برای اکثر آمریکایی‌ها بسیار بد است؟

تازه‌ترین نظرسنجی "سی ان ان" نشان می‌دهد که جمهوری خواهان و دموکرات‌ها هر دو در مورد عملکرد بایدن در حوزه اقتصاد نگران هستند. تنها ۲ درصد از جمهوری خواهان و ۴۸ درصد از دموکرات‌ها گفتند که شرایط اقتصادی در دوران بایدن بهبود یافته است. نزدیک به یک چهارم دموکرات‌ها گفتند که سیاست‌های بایدن شرایط اقتصادی را بدتر کرده است. نود و یک درصد جمهوری خواهان با آن نظر موافق بودند.

بزرگترین مشکل اقتصاد امریکا در حال حاضر چیست؟ بی حسی‌ای عمومی در میان امریکایی‌ها نسبت به آن دیده می‌شود. در هر صورت این احساس یک مشکل سیاسی برای بایدن ایجاد می‌کند که کارزار انتخاباتی اش برای انتخاب مجدد به دنبال برجسته سازی نقاط قوت او در عرصه اقتصادی بوده است.

به گزارش سی ان ان، چشم انداز تیره و تاری که در ذهنیت پاسخ دهندگان اکثریت پاسخ دهندگان امریکایی نسبت به وضعیت اقتصادی وجود دارد در تضاد با داده‌هایی است که سرشار از خوش بینی نسبت به وضعیت اقتصادی امریکا است. پس چرا اوقات بسیاری از امریکایی‌ها تلخ است؟ به طور خلاصه می‌توان سه عامل تاثیرگذار را برای بیان علت این موضوع بیان کرد: تورم، مسکن و عرصه تلخ سیاسی ملی.

اقتصاد فعلی امریکا برای افرادی که به دنبال خرید خانه هستند احساس ناخوشایندی ایجاد می‌کند. مقرون به صرفه بودن مسکن در امریکا در حال حاضر در پایین‌ترین حد خود در دهه‌های اخیر قرار گرفته و نرخ وام مسکن از ۷ درصد به بالاترین سطح خود در بیش از ۲۰ سال گذشته رسیده است. زمانی که بایدن به قدرت رسید نرخ وام مسکن به پایین‌ترین سطح یعنی ۲.۶۵ درصد رسید.

قیمت بنزین هم به شکل بدی بی ثبات است و شبیه یک سیلی غیر قابل اجتناب به صورت است! در طول سال ۲۰۲۲ میلادی پیش بینی قیمت بنزین کار دشواری بود، زیرا حمله روسیه به اوکراین بازار‌های کالا‌های جهانی را تکان داده بود. در اوایل تابستان سال جاری رانندگان امریکایی در مقایسه با سال ۲۰۲۲ میلادی از وضعیت بهتری برای مصرف بنزین برخوردار شدند. با این وجود، در اواخر ماه آگوست در حدود زمانی که نظرسنجی "سی ان ان" انجام شد قیمت بنزین به بالاترین سطح خود در طی چندین ماه بازگشت: به طور میانگین ۴ دلار بازای هر گالن.

جاستین وُلفرز، استاد سیاستگذاری عمومی و اقتصاد در دانشگاه میشیگان می‌گوید: مردم دیگر به ما نمی‌گویند که در مورد اقتصاد چه احساسی دارند. در واقع، آنان به ما می‌گویند که در مورد رئیس جمهور چه احساسی دارند.

دیوید اکسلراد، مشاور ارشد سابق کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری اوباما هم می‌گوید: نمی‌توانید مردم را به داشتن احساس بهتر تشویق کنید. من فکر می‌کنم رئیس جمهور باید راهی برای صحبت در مورد کار‌هایی که انجام داده بیابد.



علیرضا September 14, 2023 07:35 PM

اگر اوضاع آمریکا بده اوضاع بقیه دنیا چطوره ما که کلا تو آفسایدیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: