آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 24 شهریور ماه 1402 = 15-09 2023

فیلم؛ فضای برخی شهرهای ایران هم‌زمان با سالگرد انقلاب مهسا

یکی از نزدیکان مهسا امینی روز جمعه به رادیوفردا گفت که خانواده مهسا امینی هم‌چنان تحت فشار هستند تا از مردم بخواهند که برای سالگرد مهسا سر مزار او حاضر نشوند. همین منبع گفت که خانواده صفا عائلی، دایی مهسا، از زمان بازداشت او تاکنون در بی‌خبری مطلق به سر می‌برند و هیچ اطلاعی از وضعیت او ندارند.

در همین حال گزارش‌ها و ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی است که فضای بسیاری از شهرهای ایران همزمان با «سالگرد مهسا ژینا امینی و آغاز اعتراضات زن، زندگی، آزادی» به شدت امنیتی شده و نیروهای یگان ویژه و نیروهای امنیتی و انتظامی در سطح بسیاری از خیابان‌ها و میادین شهرهای بزرگ به ویژه تهران و کرج مستقر شده‌اند (فیلم زیر). همزمان گزارش‌های متعدد حاکی از اعزام و استقرار گسترده نیرو در شهرهای استان کردستان به ویژه شهر سقز، زادگاه و محل آرامگاه مهسا ژینا امینی است. شبکه حقوق بشر کردستان گزارش داد که در آستانه اعتراضات و به دنبال «اعزام گسترده نیروی یگان ویژه و سپاه پاسداران به شهرهای ارومیه، بوکان، مهاباد، سقز، دیواندره، سنندج،‌ مریوان، کامیاران، جوانرود، کرمانشاه، اسلام آباد غرب، ایلام و آبدانان»، فضای این شهرها به شدت نظامی‌امنیتی شده است.




www.youtube.com/watch?v=TmcTc4KlyGM

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: