آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 24 شهریور ماه 1402 = 15-09 2023

ماجراجويی خامنه‌ای؛ دولت لندن تحریم‌ها را به قانون تبدیل می‌ کند

وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه طی بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور تحریم‌های جدیدی را در هماهنگی با سایر متحدانش علیه ایران رژیم وضع کرده است. در این بیانیه با اشاره به سالگرد انقلاب مهسا آمده است: انگلیس، آمریکا، کانادا و استرالیا تحریم های هماهنگ شده ای را علیه مقامات و نهادهای وابسته به رژیم اعمال کردند. طبق این بیانیه محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا زاکانی شهردار تهران و پاسدار سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا از جمله کسانی هستند که به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند.

همزمان یک مقام وزارت امور خارجه انگلیس گفت که این کشور با هماهنگی فرانسه و آلمان برای حفظ تحریم‌های موشکی و پهپادی در حال منقضی شدن علیه رژیم ایران، آن‌ها را تبدیل به «قانون» می‌کند.

روزنامه دیلی میل نوشت: دولت انگلیس قصد دارد تحریم‌ها علیه رژیم ایران، از جمله تحریم‌های موشکی را که در اواسط ماه اکتبر و طبق بندهای «غروب» این توافق لغو خواهند شد، تبدیل به قانون کند تا پابرجا بمانند.

انگلیس به همراه فرانسه، انگلیس و آلمان می گویند که به دلیل «تداوم عدم پایبندی رژیم ایران به تعهداتش در توافق هسته‌ای»، تحریم‌ها علیه آن را حفظ می‌کنند.

تحریم‌های یادشده، رژیم ایران را از تولید موشک‌های بالستیک قادر به حمل کلاهک هسته‌ای، همچنین خرید پهپادها و موشک‌ها از ایران یا فروششان به ایران ممنوع می‌سازد. طبق توافق هسته‌ای، تاریخ این تحریم‌ها در ۱۸ اکتبر پایان می‌یابد.

دیلی میل در ادامه نوشت که یک سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس گفت: رژیم ایران به نقض تعهدات برجامی‌ خود و توسعه برنامه هسته‌ای‌اش، فراتر از تمامی توجیه‌های غیرنظامی ادامه می‌دهد.

طبق گزارش دیلی میل، این سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس در دفاع از این اقدام گفت: ما به همراه شرکای فرانسوی و آلمانی خود اقدامی قانونی و متناسب در واکنش به اقدامات رژیم ایران انجام دادیم. انگلیس و شرکایش همچنان نسبت به راهکاری دیپلماتیک متعهد هستند اما رژیم ایران باید حالا اقدامات شفافی در زمینه تنش‌زدایی انجام دهد.

این مقام انگلیسی گفت: ما به جلوگیری از تولید تسلیحات اتمی از سوی رژیم ایران متعهدیم.

مقامات وزارت امور خارجه انگلیس همچنین گفتند که تصمیم این کشور برای تبدیل به قانونی کردن این تحریم‌ها خلاف برجام نبوده و کاملا مطابق روندهای تعیین‌شده در آن است.




گرگ بالان دیده September 16, 2023 04:14 AM

در موقع صحبت برای ازدواج در مورد مهریه بزرگترها می گویند کی داده کی گرفته؟ این در مورد تحریمها هم صدق میکند الان مثلا ایران تحت تحریم های کمر شکن است ولی چند میلیون بشکه روزانه می فروشد و سران تحریمی هم همه جا می روند مگر اینکه مثل وزیر بهداشت اسبق گندش در بیاد بچه های اینها صاحب حسابهای میلیونی در خارج هستند و پیدا کنید دروغ گوهای خبیث را؟؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: