آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 24 شهریور ماه 1402 = 15-09 2023

زمزمه تکرار نرمش قهرمانانه؛ نگرانی در خیمه طوفان زده خامنه‌ای

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ایالات متحده با همکاری شرکای خود در اروپا و آلمان و فرانسه و بریتانیا، برای مقابله با تهدیدهای مستمر جمهوری اسلامی آماده است و از جمله در مورد موشک‌ها و انتقال تسلیحات با برد وسیع، با ابزارهای یکجانبه و چند جانبه‌ای که در اختیار داریم، رژیم ایران را کنترل و تحریم‌ها را تقویت خواهیم کرد.

همزمان یک منبع آمریکايی گفت: رژیم ایران نمی‌تواند همچنان از عمل کردن به تعهدات قانونی پادمانی خود کوتاهی کند و اگر مسائل باقی‌مانده با آژانس بین المللی انرژی اتمی حل نشود، قطعنامه دیگری صادر خواهد شد.

در این میان حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس سابق کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی خواستار مذاکره مستقیم جمهوری اسلامی و آمریکا شده و گفته است: موضوع هسته‌ای فقط دو طرف دارد: ایران و آمریکا. همه طرف‌های دیگر در این گفتگو‌ها واسطه هستند. واسطه‌هایی که متاسفانه خود ایران، آن‌ها را ساخت. چرا که برای ایران مذاکره مستقیم با آمریکا به یک تابو تبدیل شده بود؛ بنابراین مذاکرات از طریق همین واسطه‌ها شکل می‌گرفت و همه طرف‌ها برای خود منافع برجامی درست کرده بودند و بار‌ها که ایران و آمریکا به توافق نزدیک می‌شدند، اصل توافق، فدای منافع برجامی واسطه‌ها می‌شد؛ واسطه‌ای مثل روسیه که برجام را تحت‌الشعاع جنگ اوکراین قرار داد، یا چین که بسیار خرسند است که سالی یک میلیارد دلار تخفیف نفتی از ایران می‌گیرد.

از سوی دیگر حجت الاسلام سید رضا تقوی، مشاور رئیسی گفته: ما می دانیم مشکلات داریم ولی برخی از این مشکلات، هزینه انقلاب است و برخی از آنها سوء مدیریت و نفوذ است ولی در دولت و قوای دیگر اهتمام جدی برای حل مشکلات وجود دارد و دشمنان بدانند که ما هرگز پا روی خون شهدای خود نخواهیم گذاشت و با الگو گیری از نهضت نبوی دست از هدف خود بر نخواهیم داشت.

وی ماندن در مسیر عاشورا و انقلاب اسلامی را یک ضرورت دانست و گفت: ما بیش از چهل سال است که در معرض تهدید دشمنان هستیم و این ملت مقاومت کردند و قطعاً از مردم صدر اسلام بالاتر هستند، ولی باید مواظب نفوذی ها و فریب خوردگان باشیم تا مبادا سقیفه بنی ساعده ای دیگر تشکیل دهند، تا مبادا صلحی به زور به رهبرمان تحمیل شود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: