آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 24 شهریور ماه 1402 = 15-09 2023

بیداری ملت ایران سرآغاز پیروزی است؛ فیلم: نمایشگاه تو نمی‌میری

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در خطبه‌های نماز جمعه ۲۴ شهریور «بیداری ملت ایران» را «سرآغاز پیروزی» دانست و با اشاره به کشته‌شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد گفت وقتی مهسا به خاطر نوع پوشش بازداشت و جنازه او به خانواده تحویل شد برای همه مردم دردآور بود.

او همچنین گفت چرا فردی که «حجابش شاید کم بوده کشته شود؟»

امام جمعه اهل سنت زاهدان با بیان اینکه مردم ایران خواهان آزادی و عدالت هستند گفت: مردم از سیاست‌های داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ناراضی‌اند، چرا که این سیاست‌ها شکست خورده است.

او گفت: مردم ناراضی‌اند که متخصصان از کشور فرار می‌کنند و یا خانه‌نشین شده‌اند؛ مردم ناراضی‌اند که افراد و مدیران ناتوان کشور را در دست گرفته‌اند.

این شخصیت برجسته اهل سنت کشور افزود: ملت ایران دنبال عدالت و تشنه عدالت است. صدایی که امروز در میان ایرانیان داخل و خارج از کشور بلند است، عدالت‌خواهی است. مردم آزادی می‌خواهند و از تبعیض و نابرابری خسته‌اند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با انتقاد شدید از وضعیت اقتصادی ایران گفت: پول کشور از اعتبار افتاده و زندگی مشکل شده است. مردم هم امید ندارند که این وضع تغییر کند. مردم تمام این وضع را ناشی از سیاست‌های غلط حاکم بر کشور می‌دانند.

به گزارش صدای آمریکا، مولوی عبدالحمید با بیان اینکه «ملت ایران به بیداری رسیده» گفت: خوشحالیم از بیداری ملت ایران و این سرآغاز پیروزی ملت است. به گفته او امروز ایرانیان از هر تبار و گرایشی متحد شده‌اند.

فیلم زیر: نمایشگاه تو نمی‌میری

ژان فرانسوا لوروا، مدیر جشنواره "ویزا برای تصویر" در گفتگو با خبرنگار بخش فارسی رادیو بین المللی فرانسه می‌گوید: "من فکر می‌کنم که رسانه‌های کلاسیک، به اندازه کافی از آنچه در ایران اتفاق می‌افتد صحبت نمی کنند و بنابراین بازدیدکنندگان از نمایشگاه، زمانی که با حقیقت رو به رو می‌شوند، غافلگیر و شوکه می‌شوند و این بسیار با ارزش است".

به گفته مدیر جشنواره، انتخاب تصویری از بزرگداشت چهلم مهسا امینی در سقز برای پوستر فستیوال امسال، گریزناپذیر بود چرا که به عقیده او امید بسیار زیادی در این عکس نهفته است.

وی در این رابطه می‌گوید: "در میان رویدادهای مهم سال اخیر، رویدادی که بیشتر از همه من را تحت تاثیر قرار داد، خیزش ایرانیان در پی کشته شدن مهسا امینی است. نمی‌شد از نشان دادن آنچه در ایران می‌گذرد چشم پوشی کرد. من شجاعت فوق العاده جوانان و مردم ایران را می‌ستایم. آنهایی که سقوط شاه و روی کار آمدن خمینی را تجربه کرده‌اند و امروز با "جمهوری آخوندی" مبارزه می‌کنند. زنانی که روسری های خود را به آتش کشیده و در مقابل نیروهای امنیتی می‌ایستند. زنانی که موهای خود را در باد رها کرده و آواز می خوانند و می‌رقصند. من این مردم را تحسین می‌کنم و به همین جهت تصمیم گرفتم نمایشگاهی در این زمینه برگزار کنم".

نمایشگاه "تو نمی‌میری" پیرامون اعتراضات ایران پس از کشته شدن مهسا امینی که غالب تصاویر ارائه شده در آن توسط عکاسان ناشناس و غیرحرفه‌ای و با استفاده از تلفن همراه ثبت شده‌، اتفاقی استثنایی در فستیوال معتبر "ویزا برای تصویر" است. کیفیت تصاویری که از شبکه‌های اجتماعی تهیه شده‌اند پایین است و در نتیجه در ابعاد کوچکتری چاپ شده‌اند.

به گفته مدیر جشنواره، از آنجا که "رژیم ایران نه تنها سانسور، بلکه سرکوب شدیدی را نیز در کشور اعمال می‌کند، نیاز به چنین شهادت هایی که رویدادهای واقعی ایران را به تصویر می‌کشند به شدت احساس می‌شود".




www.youtube.com/watch?v=geBzys75iew

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



بهرام September 15, 2023 10:03 PM

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور، امروز در دو پیام جداگانه به مناسبت سالگرد کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، گفتند که همچنان در کنار مردم ایران خواهند بود

آقای بایدن در پیامی مشترک با همسرش جیل بایدن گفت: «مهسا الهام‌بخش جنبش تاریخی "زن، زندگی، آزادی" بود که بر ایران و بر افرادی در سراسر جهان تأثیر گذاشت»

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: