آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 25 شهریور ماه 1402 = 16-09 2023

از آتش زدن روسری در حیاط اوین تا شعار "ما ملت کبیریم"+فیلم

ماموران حکومتی امروز به یک شهروند در سقز شلیک و او را زخمی کردند. همچنین ماموران با حمله به عابران در تهران شماری از آنان را بازداشت کردند. معاون سیاسی-امنیتی استاندار کردستان خبر شلیک ماموران امنیتی به یک شهروند در سقز را تایید کرد و مدعی شد که او «پس از ورود به منطقه ممنوعه برابر مقررات از سوی ماموران مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی شده است».

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو نوشته که فردین جعفری در مسیر سقز به بانه و نزدیکی آرامستان آیچی، محل دفن مهسا امینی از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفت و سپس به بیمارستان منتقل شد. وضعیت جسمانی این شهروند وخیم گزارش شده است.

همچنین معترضان در مشهد با بوق ممتد خودروها و ایجاد ترافیک اعتراض خود را به جو امنیتی و حضور گسترده نیروهای سرکوبگر نشان دادند.

همزمان خواهر حدیث نجفی در استوری اینستاگرامش نوشته است که خانواده نجفی از ساعت ۵ عصر دیروز جمعه ۲۴ شهریور در بازداشت هستند. حدیث نجفی، دختر جوانی بود که روز ۳۰ شهریور سال گذشته بر اثر اصابت گلوله ‌نیروهای امنیتی در کرج کشته شد. در مراسم چهلم او هزاران نفر شرکت کردند و در پی آن چند نفر کشته و زخمی شدند. خواهر خانم نجفی افزوده است که «آنان غیرقانونی، بدون هیج ابلاغیه یا اخطاریه‌ای ریختن خانه و کل خانه را گشتند،‌ گوشی ما را گرفتند و از وسایل خانه هم همراه خودشان بردند.»

برخی از اعضای خانواده‌های کشته شدگان یا آسیب دیدگان اعتراضات سال گذشته در روزهای اخیر بازداشت شده‌اند. از جمله گزارش شده بود که پدر مهسا امینی امروز برای ساعاتی بازداشت شد و سپس ماموران او را به خانه‌اش منتقل کردند.

زندانیان سیاسی زن شال‌های خود را در حیاط اوین آتش زدند

صفحه اینستاگرام منسوب به گلرخ ابراهیمی ایرایی، نویسنده و فعال مدنی زندانی نوشته برخی زندانیان سیاسی زن «شال‌های خود را در حیاط زندان اوین آتش کشیدند».

خانم ایرایی در حال حاضر در زندان اوین بسر می‌برد و صفحه اینستاگرام او توسط ادمین اداره می‌شود.

در این پست اینستاگرامی نوشته شده: در اعتراض به ظلم بی‌امان حکومت استبدادی دینی در روز ۲۵ شهریور، روزی که بهانه حجاب اجباری ملتی را به سوگ مرگ مظلومانه مهسا و ده‌ها مرد و زن دیگر ایران نشاندند، شال‌هایمان را در حیاط زندان اوین به آتش کشیدیم.

گوهردشت کرج؛ ایران را پس می‌گیریم

تصاویری از تجمع معترضان در گوهردشت کرج امروز ۲۵ شهریور منتشر شده است. در این تصاویر دیده می‌شود که معترضان شعار «ما ملت کبیریم، ایران را پس می‌گیریم» سر می‌دهند. (فیلم زیر)

همچنین تصاویری از حمله ماموران امنیتی به معترضان تهران و صدای شلیک در مشهد منتشر شده است.

شعارهای مرگ بر خامنه‌ای در کرمانشاه

عصر شنبه ۲۵شهریور در منطقه نوبهار کرمانشاه به‌رغم جو شدید امنیتی و حضور نیروهای سرکوبگر طنین شعارهای مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر دیکتاتور توسط شماری از زنان دلاور به گوش می‌رسد. مزدوران خامنه‌ای به سوی این زنان آزاده تیراندازی کردند و درگیری در این منطقه در جریان است.

شلیک وحوش خامنه‌ای در زندان قرچک ورامین

همچنین گزارش هايی از شلیک وحوش خامنه‌ای در زندان قرچک ورامین به زنان زندانی و به آتش کشیدن زندان منتشر شده است.





www.youtube.com/watch?v=tvrU9HQ9s6w

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: