آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 26 شهریور ماه 1402 = 17-09 2023

فیلم؛ رژیم خامنه‌ای سعی کرد با تهدید ما را ساکت کند اما موفق نشد

ده‌ها شهروند معترض هم‌زمان با اعتراضات شبانه در شهرهای مختلف، به مناسب سالگرد قتل حکومتی مهسا در ایران بازداشت شده‌اند. منابع حقوق‌بشری از بازداشت شهروندان معترض در شهرهای تهران، کرج، قرچک، اصفهان، تبریز، سنندج، سقز، دیواندره، بانه و مریوان، دهدشت، یاسوج و دیگر شهرهای ایران خبر می‌دهند و هویت بسیاری از بازداشت‌شدگان نامشخص است. خانواده‌های دادخواه مانند مادر یلدا آقافضلی و پدر حدیث نجفی و هانیه توسلی، ‌بازیگر سینما از جمله این دستگیرشده‌ها هستند.

حسین رونقی، فعال داخل کشور با اشاره به اراده آهنین و شجاعت بی‌پایان برای تغییر شرایط ایران و پایان دادن به سیاهی حاکم نوشت: حاکمیت سعی کرد با تهدید، سرکوب، اختلاف‌افکنی، و هزاران ترفند ما را متفرق، منزوی، و ساکت کند اما موفق نشد و نخواهد شد. به زندگی در کنار شما افتخار می‌کنم و قدردان شما زنان و مردان شجاع هستم که صبورانه اما محکم و استوار، برای بازگرداندن کرامت انسانی، روشنایی آزادی و ساختن آینده این سرزمین مبارزه می‌کنید...

بازداشت فعال حقوق زنان و کودکان در یاسوج

شیدا صابری، فعال حقوق زنان و کودکان روز گذشته با ضرب و شتم توسط نیروهای امنیتی یاسوج بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. این فعال حقوق زنان در ویدیویی که روز گذشته شنبه ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۲ پیش از بازداشت خود منتشر کرد، بار دیگر می‌گوید که نمی‌تواند بی تفاوت باشد و از همشهریانش خواهش می‌کند که با او به خیابان بروند. (فیلم زیر)

شیدا صابری در انتهای ویدیو خطاب به مادرش می‌گوید که گریه نکند و مانند مادر مهسا فریاد بزند «زن زندگی آزادی». وی پیش از بازداشت در سال گذشته برای همسرش نوشته بود: «ببخش اما نمی‌توانم بی‌تفاوت باشم.»




www.youtube.com/watch?v=WIVkwhMuCLY

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: