آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 27 شهریور ماه 1402 = 18-09 2023

هشدار واشنگتن و لندن: به ایرانِ تحت حاکمیت گروگانگیران نروید

رئیس جمهور آمریکا امروز پس از آزادی پنج گروگان دو تابعیتی از زندان جمهوری اسلامی از شهروندان آمریکایی خواست به ایران سفر نکنند.

در همین حال یک مسئول اندیشکده چتم هاوس در لندن به بی‌بی‌سی گفته که استفاده از کلمه گروگان برای توصیف زندانیانی که در ایران حبس بوده‌اند مناسب است.

خانم صنم وکیل، مدیر برنامه خاورمیانه این اندیشکده گفته است: جمهوری اسلامی یک گروگان‌گیر است... این تجارتی است که آنها بیش از دو دهه است انجام می‌دهند... آنها همچنین شهروندان خود را با روند ناعادلانه قضایی و نقض حقوق بشر گروگان می‌گیرند. به درستی که یک رژیم گروگان‌گیر در تهران سر کار است.

آزادی گروگان های آمریکایی همزمان با ورود رئیسی به نیویورک انجام شده است. به گزارش ایران اینترنشنال، برخی ناظران معتقدند حکومت ایران تبادل زندانیان را عمدا در چنین روزی اجرا کرده تا تمرکز رسانه‌ای را از اعتراض‌ها به سفر رئیسی به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل منحرف کند.

جمهوری اسلامی پیش از این و در سال ۲۰۱۱ میلادی نیز دو کوهنورد آمریکایی زندانی در ایران را همزمان با سفر احمدی‌نژاد به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل آزاد کرده بود. این در حالیست که آمریکا امروز احمدی‌نژاد را به فهرست سیاه تحریم‌های خود اضافه کرد.

در بیانیه دولت آمریکا آمده که ایالات متحده یک کانال بشردوستانه برای کمک‌های دارویی و غذایی به مردم ایران در قطر دائر کرده و ضمن تاکید بر ادامه تحریم‌ها دو مورد جدید را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است. تحریم وزارت اطلاعات و محمود احمدی نژاد به گفته یک مقام ارشد دولت آمریکا طبق قانون لوینسون انجام شده است.

رابرت (باب) لوینسون از مأموران اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا در اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) است که در اسفند ۱۳۸۵ هنگامی که در پوشش کارمند بازنشسته بخش مبارزه با جرائم سازمان‌یافته اداره تحقیقات فدرال مشغول گردآوری اطلاعات در جزیره کیش بود ناپدید شد. خبرگزاری آسوشیتدپرس می گوید اسنادی را دیده که نشان می‌دهد رژیم ایران در مکاتباتی با کارگروه ناپدیدشدگان قهری سازمان ملل اعلام کرد که این شهروند آمریکايی در دادسرای عمومی و انقلاب تهران، پرونده‌ای دارد که در حال رسیدگی است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این مقام ارشد آمریکايی گفته: آمریکا هیچوقت موضوع باب لوینسون را رها نمی‌کند. ما از رژیم ایران می‌خواهیم شرح کاملی از آنچه برای این شهروند آمریکايی اتفاق افتاده بدهد.



کهن دیارا September 19, 2023 03:13 AM

بنظر میرسد که خانم صنم وکیل!بعمد و یا ازنادانی تاریخ گروگانگیری در ج تروریستی اسلامی را دو دهه قبل عنوان کرده !درحالی که عمل ننگین گروگانگیری در نظام مافیایی تروریستی اسلامی حاکم در ایران اشغالی از همان ماه های اول استقرار این رژیم وحشی از طرف شخص خمینی کذاب و شیاد و آخوندهای جنایتکار با حمله به سفارت امریکا و بگروگان گرفتن کارکنان آن بمدت ۴۴۴ روز این عمل جنایتکارانه و ضدبشری و ضد کنوانسیونهای بین المللی پایه گذاری شد و آن را بعنوان ادامه انقلاب ننگین اسلامی دانسته که آنرا پایه گروگانگیری های بعدی قرار گرفت که هنوز هم بدلیل عملکرد ذلیلانه غرب و جوامع بین المللی ادامه داشته و باعث گستاخ شدن جانیان اشغالگر شد ٬ آنچه که غرب و مجامعه بین المللی تا حالا در برابرآدمکشان حاکم در ایران انجام دادند چیزی جز مایه شرم وننگ بشریت نیست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Mani September 19, 2023 06:23 AM

دیکتاتورهای خونریز و جنایتکار یا مزدوران تبهکار آنان کدام یک بیشتر جنایتکارند؟
دیکتاتورها قدرت سرکوب و کشتارشان را از این مزدوران می گیرند و بدون وجود این مزدوران تبهکار دیکتاتورها بی قدرت و خنثی میشوند اگر مسئولیت این مزدوران بیشتر از خود دیکتاتورها نباشد مطلقا کمتر نیز نخواهد بود و جامعه بشری باید بالاترین مجازات ها را برای مزدوران و سرکوبگران در خدمت دیکتاتورها انجام دهد وقتی که دیکتاتور تبهکار حاکم بر ایران سرنگون شد آنزمان مردم ایران باید تک تک این نیروهای سرکوبگر ـ کشتار و غارت دیکتاتور را شناسایی و محاکمه کنند مردم باید تمام مراکز تکثیر این اهریمنان را کاملا ویران و بجایش مراکز دانش بسازند زیرا که اگر این مراکز تولید و تکثیر أین نیروهای اهریمنی نابود نشود آن مراکز به تولید این موجودات مخوف ادامه خواهند داد و همواره خطری برای جامعه بشری خواهند شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: