آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 28 شهریور ماه 1402 = 19-09 2023

جنگ فرسایشی اوکراین؛ وزیر دفاع روسیه در ایران به دنبال چیست؟

عصر سه‌شنبه ارتشبد سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در سفری رسمی وارد تهران شد. این نخستین سفر او به ایران از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین محسوب می‌شود.

تلویزیون جمهوری اسلامی با انتشار تصاویری از استقبال رسمی از وزیر دفاع روسیه، هدف از این دیدار را، "توسعه دیپلماسی دفاعی، گسترش همکاری‌های دوجانبه و همچنین مقابله با تهدیدات مشترک و تروریسم بین‌المللی" اعلام کرد.

اما وزیر خارجه آمریکا چندی پیش گفته بود که روسیه در سراسر دنیا به دنبال خرید تسلیحات است. رژیم ایران متهم است که پهپادهای جنگی خود را به منظور استفاده علیه اوکراین در اختیار روسیه قرار می‌دهد.

هم‌زمان با سفر وزیر دفاع روسیه به تهران، نشست کشورهای متحد اوکراین در شهر دارمشتات آلمان در حال برگزاری است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در آغاز این نشست اعلام کرد که تانک‌های آبرامز که گلوله‌های آن با اورانیوم ضعیف‌شده مجهز هستند به زودی به اوکراین تحویل داده خواهد شد. ایالات متحده پیش از این، در آغاز سال جاری وعده داده بود که این تانک‌ها را به اوکراین تحویل خواهد داد.

آستین گفت: «ضدحملات اوکراین علیه نظامیان روسیه مرتب رو به پیشرفت است.»

حدود ۵۰ کشور در این اجلاس که در پایگاه نظامی آمریکا در رامشتاین درجنوب آلمان در حال برگزاری است، حضور دارند.

به گزارش دویچه وله، هدف از برگزاری این اجلاس که وزیر دفاع جدید اوکراین نیز در آن حضور دارد، ایجاد "هماهنگی" برای ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین عنوان شده است.





نسل بیدار September 20, 2023 06:10 AM

اولا دولت بایدن خیلی بیش از شش میلیارد دلار به جمهوری اسلامی یاری رسانده * یعنی در تعویض گروگان‌ها غیر از پول مسائل دیگری هم بوده *

اما به مشام آقای روسیه بوی پول خورده و وزیر دفاع خود را به جمهوری اسلامی فرستاده که هم دلار‌ها را بالا بکشد و هم به دلیل نفوذی که روسیه بر روی دبیر کل چپ گرای سازمان ملل دارد به جمهوری اسلامی وعده حمایت از رئیسی بدهد * که رفتار زننده پلیس با سفیر اسرائیل در سازمان ملل حاصل یکی از این وعده‌های روسیه به جمهوری اسلامی بود *

خداوند ایرانزمین شر جمهوری اسلامی و انگلیس و روسیه و چین و همه چپگرا‌های آمریکا و جهان را از سر مردم ایران کم کن * آمین *

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: