آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 1 مهر ماه 1402 = 23-09 2023

فعالان دانشجویی ۱۲دانشگاه ایران: قدم در راهی بی‌بازگشت نهاده‌ایم

فعالان دانشجویی ۱۲ دانشگاه در بیانیه مشترکی به مناسبت بازگشایی دانشگاه‌ها و آغاز سال تحصیلی جدید اعلام کردند وقت بازپس‌گیری دانشگاه به‌عنوان "میدانی برای ساخت آینده" فرار رسیده است. دانشجویان نوشتند "ما برمی‌گردیم".

آنها در بیانیه‌ای مشترک که در بامداد روز شنبه اول مهر (۲۳ سپتامبر) به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید منتشر شد، تاکید کردند که دانشجویان در صحنه حضور دارند و به مبارزه خود ادامه می‌دهند.

در این بیانیه آمده است در سالی که گذشت دانشجویان همگام با دیگر مردم کشور در دانشگاه‌ها فریاد "اعتراض به ستم و استبداد" را بلند کردند و "در خیابان پیمانِ مقاومت بستند".

دانشجویان ادامه می‌دهند: «بهای این ایستادگی زیاد و دستاوردهای آن ماندگار بود؛ بازداشت، اخراج، تعلیق و تهدید شدیم، اما پس از گذشت یک سال به نقطه‌ای رسیده‌ایم که باور داریم قدم در راهی بی‌بازگشت و رو به‌ جلو نهاده‌ایم که بدل به آگاهی‌ای همگانی در بین ما شده است.»

فعالان دانشجویی ۱۲ دانشگاه ضمن اشاره به شکل‌های مختلف سرکوب از سوی جمهوری اسلامی نوشتند "وارد مرحله‌ تازه‌ای از کنشگری و مقاومت برای رسیدن به آرمان‌ها" شدند که "اقدامات سرکوبگرانه حکومت را بی‌اثر خواهد کرد".

دانشجویان در بخشی از بیانیه خود که در کانال "شوراهای صنفی دانشجویان کشور" منتشر شده تاکید کردند در آستانه‌ آغاز سال تحصیلی جدید "دانشگاه در بسیاری از ساحت‌ها نامولد شده" و وقت بازپس‌گیری و بازتعریف دوباره‌ دانشگاه به‌عنوان میدانی برای تخیل و ساخت آینده و مبارزه برای رسیدن به آن فرار رسیده است.



اردلان September 23, 2023 11:40 AM

اعتصاب سراسری دانش آموزان و دانشجویان با عدم ثبت نام در کلیه مقاتع تحصیلی بزرگترین خطر جدی برای رژیم فاشیستی جمهوری عسلامی ست که تا کنون از سوی هیچیک از کارشناسان بظاهر حامی مردم اسیر ایران در هیچ رسانی آن را بیان و پیشنهاد نکرده اند

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی September 24, 2023 05:10 PM

اگربنا بدلائل تاریخی دانشگاههای همه کشورها بطور عام ودرایران بطور خواص همواره پیشگامان مطالبات آزادیخواهانه ملتها بوده اند این بار مدارس کشورمان نیز درکنار دانشگاهها استعداد وپتانسیل ورود بمیدان مبارزات را دارند ورژیم هم بخوبی چنین واقعیتی را دریافته حال سازماندهی وبرنامه ریزی چنین درهم تنیدگی چگونه رقم خواهد خورد بحثی است که نیروهای راستین اپوزیسیون باید با دقت روی آن برنامه ریزی کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: