آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 4 مهر ماه 1402 = 26-09 2023

بازهم اظهارات ضد و نقیض در باره صدای انفجار مهیب در خرم‌آباد

با گذشت چند ساعت از شنیده شدن صدایی مهیب و لرزش شدید در بخش‌هایی از شهر خرم‌آباد، مقام‌های استانی و کشوری ضمن رد وقوع هرگونه «انفجار و زلزله» در این شهر، می‌گویند «تاکنون منشأ این صدای مهیب» پیدا نشده و «موضوع تحت بررسی» است.

بنابر گزارش‌های متعدد حوالی ساعت ۱۰ شامگاه دوشنبه ۳ مهر ماه «صدای مهیبی در بخش‌هایی از شهر خرم‌آباد شنیده شد و همزمان مردم لرزش زمین را نیز احساس کردند» و در ساعت‌های اولیه برخی از رسانه‌های رسمی از جمله صداوسیمای جمهوری اسلامی این رویداد را «زلزله» خوانده و با تیتر «خرم آباد لرزید» پوشش دادند.

ابعاد لرزش و صدای مهیب شنیده شده در خرم‌آباد چنان بود که خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، نوشت: «تکانه‌های شدید همراه با صدای مهیب باعث ایجاد لرزش در بخش‌هایی از شهر خرم‌آباد» و «باعث وحشت و بر هم ریختن آرامش شبانگاهی مردم» شد.

این خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران همچنین تأکید کرد که مردم خرم‌آباد ابتدا تصور می‌‌کردند که زلزله باعث این صدا و تکانه‌ها شده، اما پس ازآنکه مشخص شد زلزله‌ای توسط مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران ثبت نشده، «‌وقوع انفجار ‌در اذهان مردم پررنگ‌تر» شده است.

با این حال مقام‌های کشوری و استانی ساعتی بعد از شنیده شدن این صدا، هم «وقوع زلزله و هم وقوع انفجار را رد کردند و گفتند که منشأ این صدای مهیب همچنان نامشخص است.

رادیو فردا



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: