آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 8 مهر ماه 1402 = 30-09 2023

سالگرد جمعه خونین؛ فیلم: آغاز اعتصاب عمومی در زاهدان و چابهار

سالگرد جمعه خونین زاهدان با اعتراضات گسترده مردم در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان آغاز شد. برخی از گروه‌های سیاسی بلوچ در بیانیه‌هایی برای روز ۸ مهر فراخوان اعتصاب سراسری در بلوچستان داده‌اند.

کانال تلگرامی"رصد بلوچستان" با انتشار ویدیویی (فیلم زیر) گزارش داده است که هم‌زمان با سالروز جمعه خونین زاهدان در چابهار اعتصابات عمومی آغاز شده است. این منبع اعتصاب عمومی چابهار را نشانه "اتحاد و همبستگی و مقاومت یک‌ساله بلوچستان" توصیف کرده است.

این در حالیست که براساس ویدیوها و تصاویری که سایت "حال‌وش" منتشر کرده روز شنبه ۸ مهرماه نیروهای نظامی در بازار اصلی و بزرگ زاهدان مستقر شدند.

فیلم زیر: نمایش اتحاد و‌همبستگی، چابهار در اعتصاب؛ رصد بلوچستان/ همزمان با سالروز کشتار زاهدان، چابهار در اعتصاب سراسری است. اعتصاب سراسری به فراخوان احزاب و جنبش های فعال بلوچ در حوزه داخل و به خواست خانواده های شهدا و آسیب دیدگان صادر شد. این اعتصاب در سالروز کشتار زاهدان اتحاد و همبستگی و مقاومت یکساله بلوچستان را به تصویر کشید.





www.youtube.com/watch?v=maI5nuq4l1U

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: