آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 8 مهر ماه 1402 = 30-09 2023

یک جمعه خونین دیگر؛ فیلم: خامنه‌ای و پاسدارانش در تاریکی می‌کُشند

شبکه خبری دویچه وله در گزارشی گفت: خبرگزاری رویترز جزو نخستین خبرگزاری‌ها بوده است که روز گذشته خبر تیراندازی زاهدان و زخمی شدن معترضان را پوشش داد.

خبرنگاران ایرانی‌تبار که در رسانه‌های خارجی فعالیت می‌کنند نیز خبرهای زاهدان را مرتب پوشش می‌دهند. از جمله گلینه عطایی، خبرنگار ایرانی- آلمانی در اکس (توییتر) با انتشار عکسی از یک کودک بلوچ نوشت: «بسیاری از کودکانی که امروز در تظاهرات زاهدان شرکت کردند، کفش‌های کهنه و پاره به پا داشتند. اما آنها طوری می‌دویدند که انگار می‌خواهند زمین را سوراخ کنند.» (فیلم زیر)

گلینه عطایی ادامه می‌دهد از گاز اشک‌آور و گلوله واقعی علیه تظاهرکنندگان استفاده شده و این یک جمعه خونین دیگر زاهدان است.

حال‌وش که عمدتا اخبار مربوط به سیستان و بلوچستان را پوشش می‌دهد در گزارشی از ابعاد گسترده حضور و گشت‌زنی نیروهای نظامی در سطح شهر زاهدان و "ایجاد حکومت نظامی" خبر داده است. به گزارش این منبع ماموران شیر‌آباد را محاصره و با حمله به منازل، چند شهروند را بازداشت کرده و به مکانی نامعلوم منتقل کرده‌اند.

فعالین بلوچ هم به دویچه وله گفتند که "در تاریکی شب دست نیروهای سرکوب باز بوده و بسیاری از شهروندان شبانه در خانه‌هایشان دستگیر شده‌اند". یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا به تیراندازی و اعمال خشونت علیه معترضان زاهدان واکنش نشان داد و به شدت آن را محکوم کرد.

خانم کلودیا تنی در صفحه اکس (توییتر) نوشت که او عمیقا از حمله به مسجد مکی در سالگرد جمعه خونین زاهدان وحشت‌زده شده است. نماینده کنگره آمریکا ادامه می‌دهد "این خشونت توسط سپاه پاسداران نفرت‌انگیز است". این سناتور جمهوری‌خواه در خاتمه گفته است که او "در کنار مردم شجاع ایران ایستاده‌ و خواستار عدالت است."

رژیم ایران در تاریکی می‌کشد

هانا نویمان، نماینده حزب سبزهای آلمان در پارلمان اروپا نیز به "سرکوب سپاه پاسداران در زاهدان و سایر شهرهای بلوچستان" اعتراض کرد.

این نماینده پارلمان اروپا در حمایت از اعتراضات مردم بلوچ در اکس (توییتر) نوشت: «علیرغم قطعی اینترنت، گزارش‌های زیادی از خشونت‌های نظامی گسترده سپاه پاسداران در زاهدان و سایر نقاط در اولین سالگرد جمعه خونین زاهدان دریافت می‌کنم. رژیم در تاریکی می‌کشد، بیایید روشن کنیم که چه می‌کند.»






www.youtube.com/watch?v=gk8y0Vus8qA

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: