آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 19 آبان ماه 1402 = 10-11 2023

جنگ خاورمیانه و آینده مذاکرات دولت بایدن با جمهوری اسلامی+فیلم

یک عضو کمیسیون امنیت مجلس خامنه ای گفته: در شرایط فعلی هر فعل و انفعالی در منطقه صورت بگیرد، قطعا ناشی از جنگی است که اسراییل علیه حماس انجام می‌دهد. به معنای دیگر سایه جنگ غزه بر برجام و خیلی از معادلات بین المللی سایه افکنده است.

فداحسین مالکی گفت: این یک واقعیت است که باید به آن آگاه باشیم. قبل از جنگ غزه هم خیلی به برجام و توافق آمریکایی ها امیدوار نبودیم چون در ملاقات با رابطین ما از جمله میانجی اماراتی صادقانه صحبت نکرده بودند و چون این رفتار را نشان دادند دیوار بی اعتمادی شدت بیشتری گرفت.

او افزود: ما میز مذاکره را ترک نکردیم. شروط جدید آمریکا باعث این رفتار شده است. الان یک چالش جدی به وجود آمده است، صف آرایی برخی از کشورهای غربی به محوریت آمریکا در حمایت از اسراییل چالش جدی بین ایران و غرب است.

مالکی درباره تاثیر انتخابات آمریکا بر تداوم مذاکرات و جنگ در منطقه نیز گفت: آمریکا متاسفانه خود را درگیر جنگ کرد. از ابتدایی که جنگ شروع شد آمریکا ناوگان فرستاد. محوریت این جنگ توسط آمریکا اداره می‌شود. یک جریان افراطی در دولت بایدن در حال شکل گرفتن‌ است. این جریان افراطی با اسرائیل گره خورده است.

از سوی دیگر دیوید ساترفیلد، نماینده ویژه آمریکا در غرب آسیا در نشستی خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده است، در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در صورت گسترش حملات از سوی حزب‌الله لبنان، موضع آمریکا چه خواهد بود، گفت: ما مطمئنیم که تمامی طرفین دخیل در این موضوع، منظورم از تمامی طرفین، حزب‌الله و حاکمیت تهران است، پیام آشکار رییس جمهور بایدن را درک می‌کنند.

فیلم زیر؛ ظریف: آمریکا می خواهد پای ایران را وسط بکشد






www.youtube.com/watch?v=DfVPE8lVaMc

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



محمدعلی حفظ اللسان November 10, 2023 02:59 PM

با سلام آخر یک آدم حسابی آنجا نشد که به این آقا بگوید اینکه در مملکتی یک عده درآمد میلیاردی دارند و یک عده محتاج نان شب دلیل بر چه واقعیتی است جز آنکه اداره دولت اصولی نیست و بی حساب وکتابه چقدر این آقا به مردم وشعورش اجازه توهین بخود می‌دهد ؟در دیری باز حباب گربه کجا رفته است نجابت بی حد وتحمل بی مرز مردم در مقابل اینهمه بیعدالتی است که این آقا و امثالهم اینچنین جسور و‌گستاخ شده اند

گزارش یا اعتراض به این نظر


ملانی November 11, 2023 09:18 AM

ظریف این را بدان که اگر جنگی درگیرد دیگر نظام مقدست وجود ندارد که بخواهد تحریم شود در ضمن تحریم ها برداشته نخواهد شد چه شما روزی چند میلیون دلار درآمد داشته باشید چه روزی چند میلیارد دلار و این پنبه را از گوشت بیرون بیاور که میتوانی با چرب زبانی و ماله کشی غربی ها را به برداشتن تحریمهای نظام بچش کش مایل سازی و اتفاقا اگر جنگی درگیرد این مقامات هستند که هدف اول هستند از آس پیک گرفته تا شماره دو خشت و مابقی ورقهای بازی همگی گرفتار خواهید شد ولی شاید شما مهره های نفوذی نجات پیدا کنید ما منکر این نیستیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: