آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 20 آبان ماه 1402 = 11-11 2023

عکس؛ رئیسی با چفیه فلسطینی وارد ریاض شد: به در بسته می‌خورد

رئیس جمهور خامنه ای امروز به منظور شرکت در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی وارد ریاض پایتخت عربستان شد. با وجود اینکه هنوز اخبار موثقی درباره سطح مشارکت سران کشورهای عضو سازمان‌ همکاری‌اسلامی در عربستان منتشر نشده‌است، اما برخی گمانه‌زنی‌ها از حضور کشورهایی از جمله ترکیه، اندونزی، جمهوری‌آذربایجان، مالزی، الجزایر، اردن، امارات، مصر و قطر، به‌احتمال زیاد در سطح «سران» حکایت دارد.

ایرنا نوشت: رئیس جمهور با چفیه فلسطینی به حمایت از مظلومین غزه وارد فرودگاه ریاض شد (عکس زیر). ابراهیم رئیسی پیش از عزیمت به ریاض گفت: آمریکا پیام می دهد که جنگ گسترش نیابد اما سوخت ماشین جنگی غزه را آمریکایی ها تهیه کردند.

رئیسی با بیان اینکه این نشست مورد انتظار همه به ویژه امت اسلامی است، گفت: انتظار است سران کشور های اسلامی در موضوع فلسطین که مهمترین مسئله جهان است به یک تصمیم قاطع برسند و این تصمیم کاملا اجرایی و عملیاتی شود. این میدان، دیگر میدان سخن گفتن و اعلام موضع نیست باید میدان عمل است.

تیر نشست ریاض هم به سنگ می خورد

این در حالیست که جعفر قنادباشی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص میزان تاثیر اجلاس ریاض بر خاموش شدن آتش جنگ غزه گفته: اکثر کشورهای اسلامی جزو سازمان همکاری اسلامی یا اتحادیه عرب هستند، اما این اتحادیه‌ها و پیمان‌ها به دلیل ماهیت دولت‌های عضوشان نمی‌توانند زیاد امیدبخش باشند. حیات این کشورها وابسته به غرب است، حتی ایجاد این پیمان‌ها با کمک غربی‌ها بوده و اتخاذ سیاست‌هایی که همسو با غرب نباشد برای آن‌ها ماهیتا جدی نیست و در عرصه عمل نگران مخالفت‌های آمریکا هستند.

ایران پرس نیوز




کهن دیارا November 12, 2023 01:03 AM

وقتی یک گاومیش ولایت با دو کلاس سواد اکابر رئیس جمبول ملت فلک زده ایران که ننگی بیش نیست برای شرکت در جلسه کشورهای اسلامی چفیه عربی بگردن شکسته اش آویزان است خاک برسر ما ایرانیان که به ذلت و خواری خودساخته مبتلا شدیم و حاضر نیستیم که با اتحاد ملی بساط این حکومت جبار و خونریز اسلامی آخوندی یکبار برای همیشه جمع و بذباله دان تاریخ بیاندازیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: