آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 28 آبان ماه 1402 = 19-11 2023

گزارش تلویزیون اسرائیل؛ جزئیات توافق احتمالی آزادی گروگانها+فیلم

خبرگزاری فرانسه دقایقی پیش در خبری فوری به نقل از مقامات قطری گزارش داد: موضوعات حل نشده کمی برای آزادی گروگان های اسرائیلی باقی مانده است.

وزیر خارجه قطر گفته: چالش‌های باقیمانده در توافق تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل آسان است و دوحه مطمئن‌تر شده که دو طرف به یک توافق در این زمینه نزدیک شده‌اند.

خبرگزاری رویترز هم امروز به‌نقل از واشنگتن پست گزارش داد که اسرائیل، ایالات متحده و حماس به توافقی آزمایشی برای آزادی دهها زن و کودکی که در غزه گروگان گرفته شده بودند، در ازای توقف پنج روزه درگیری ها دست یافتند.

پیش تر کانال ۱۲ اسرائیل جزئیات توافق احتمالی برای آزادی گروگان‌ها در نوار غزه را منتشر کرده بود.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، گروه حماس تمایل خود برای آزادی ۸۷ گروگان را اعلام کرده است. این افراد شامل ۵۳ زن، کودک و نوجوان و ۳۴ خارجی است. در مقابل اسرائیل باید متعهد به توقف پنج روزه در نبردهای غزه، آزادی زندانیان زن فلسطینی، خردسالان در زندان‌های اسرائیل و زندانیان به اصطلاح امنیتی شود. حماس همچنین خواسته است سوخت بیشتری به نوارغزه ارسال شود.

کانال ۱۲ در گزارش خود آورده است که هنوز مشخص نیست این توافق اجرا شود. یکی از مشکلات توافق یاد شده این است که تماسی با یحیی سنوار، رئیس حماس در نوار غزه برقرار نبوده است.

شبکه تلویزیونی اسرائیلی "کان" پیش از این گزارش داده بود که یحیی سنوار به خان یونس واقع در جنوب غزه گریخته است.

فیلم زیر: راهپیمایی خانواده‌های گروگان‌ها به سمت دفتر نتانیاهو در اورشلیم





www.youtube.com/watch?v=mfXVcZtDfSA

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: