آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 29 آبان ماه 1402 = 20-11 2023

انتخابات؛ تلاش جمهوریخواهان برای جذب آرای دموکرات‌های ناراضی

شبکه آمریکایی ان بی سی با ارائه گزارشی از کاهش حمایت رای دهندگان آمریکایی از بایدن به دلیل رویکرد جانبدارانه دولت او از اسرائیل از اشتیاق جمهوریخواهان برای جذب آرای دموکرات‌های ناراضی برای انتخابات سال ۲۰۲۴ کشور خبر داد.

این منبع نوشت: از هنگامی که جنگ بین اسرائیل و حماس در ماه گذشته آغاز شد، رای دهندگان مسلمان و عرب آمریکایی در ایالت‌های کلیدی این کشور تاکید کرده‌اند که در انتخابات آتی ریاست جمهوری از جو بایدن، رپیس جمهوری فعلی حمایت نمی کنند.

گزارش‌ها حاکی است که حمایت از رئیس جمهوری آمریکا در میان رای دهندگان جوان‌تر حامی فلسطین در این کشور کاهش بیشتری یافته است. حتی یک جنبش اعتراضی علیه بایدن از سوی رای دهندگان درحال شکل‌گیری است که اعضای آن اعلام کردند قصد دارند در اعتراض به رویکرد غیرانتقادی دولت آمریکا از اسرائیل بالای برگه‌های رأی گیری انتخابات سال ۲۰۲۴ را خالی بگذارند.

این گزارش افزود: جمهوری‌خواهان تلاش می‌کنند از اختلافات جدید میان رای دهندگان دموکرات به نفع خود استفاده کنند. آنها طرح جذب آرای رای‌دهندگان دموکرات را در کوتاه مدت و بلندمدت به نفع خود می‌بینند و امیدوارند بتوانند رای یهودیان میانه‌رو که به طور سنتی از دموکرات‌ها حمایت می‌کردند، اما اکنون منتقد اعتراضات ضد اسرائیلی هستند را به سبد خود اضافه کنند. رای دهندگان مسلمان آمریکایی که دیدگاه های محافظه کارانه‌تری به لحاظ اجتماعی دارند و از مدیریت جنگ بایدن ناراضی هستند نیز از دیگر اهداف جمهوری‌خواهان هستند.

نظرسنجی ان‌بی‌سی نیوز نشان می‌دهد که واکنش بایدن به جنگ غزه در میان بخشی از رای‌دهندگان با مخالفت‌های گسترده‌ای روبرو شده است. این نظرسنجی نشان داد که تنها ۳۴ درصد از رای دهندگان با مدیریت این جنگ از سوی بایدن موافق هستند درحالی که ۵۶ درصد از رای دهندگان مخالف آن هستند.

طبق این گزارش، اکثریت دموکرات ها (۵۱ درصد) و (۵۷ درصد) رأی دهندگانی که می‌گویند پاییز آینده به بایدن رای خواهند داد مدیریت او در جنگ را تایید می‌کنند. این در حالی است که آمار حامیان او در سایر گروه‌های جمعیتی به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافته و تنها ۳۱ درصد از مستقل‌ها، ۲۲ درصد از جمهوری‌خواهان و ۲۰ درصد از رای‌دهندگان زیر ۳۴ سال مدیریت او در این جنگ را تأیید می‌کنند.

در انتخابات سال ۲۰۲۰ گروه رای‌دهندگان جوان یکی از بلوک‌های رای‌دهنده موثر بر پیروزی جو بایدن در این انتخابات بودند. طبق یک نظرسنجی برگزار شده از رای‌دهندگان از سوی شبکه ان. بی. سی نیوز در سال ۲۰۲۰ مشخص شد که بایدن در رقابت میان گروه رای‌دهندگان ۱۸-۲۹ سال با اختلاف بیش از ۲۰ درصد به پیروزی رسید.

اما طبق نظرسنجی اخیر ان. بی. سی نیوز، بایدن در رقابت فرضی با ترامپ در میان کل رای‌دهندگان از همه گروه‌های سنی با اختلاف دو درصد از رقیب جمهوری‌خواهش شکست خورده و در این بخش ترامپ ۴۶ درصد و بایدن ۴۴ درصد رای کسب کردند.

بایدن در این نظرسنجی یکی از کمترین درصد‌های محبوبیت معادل ۴۰ درصد را به دست آورد. ۵۷ درصد از رای‌دهندگان گفتند ریاست جمهوری بایدن را تایید نمی‌کنند. این نظرسنجی به معنی هشدار اولیه به کارزار بایدن از بابت روند فاصله گرفتن رای‌دهندگان جوان از او با نزدیک شدن به موعد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: