آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 29 آبان ماه 1402 = 20-11 2023

فیلم؛ آرژانتین هم صاحب ترامپ خود شد/گفته: دوباره می‌سازمت وطن!

سیاستمداری پوپولیست به عنوان رئیس جمهور آرژانتین انتخاب شده است. خاویر میلی می‌خواهد دلار آمریکا را پول رایج و بانک مرکزی و برخی وزارتخانه‌ها را منحل کند.

"خاویر میلی" 53 ساله کارشناس سابق تلویزیونی و نامزد حزب راست افراطی "لیبرتارین" با کسب 56 درصد آرا به عنوان رییس جمهوری منتخب آرژانتین برگزیده شد.

رقیب انتخاباتی میلی در مرحله دوم انتخابات، "سرجیو ماسا" وزیر اقتصاد کنونی آرژانتین با دیدگاه چپ میانه بود که در مرحله دوم انتخابات موفق به کسب 44 درصد آرا شد. در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین 76 درصد از واجدان شرایط رای داده اند.

آرژانتین طی سال های گذشته با بحران شدید اقتصادی است و پنجه نرم می کند. تورم دو رقمی طی سال های گذشته نزدیک به نیمی از مردم آرژانتین را به زیر خط فقر رسانده است و خاویر میلی در شعارهای انتخاباتی خود وعده اصلاحات بنیادین اقتصادی را داده است.

به گفته ناظران، زمینه‌ساز پیروزی میلی خشم مردم از بحران عمیق در آرژانتین است. نرخ تورم در دومین اقتصاد بزرگ آمریکای جنوبی به بیش از ۱۴۰ درصد رسیده است. حدود ۴۰ درصد از مردم در کشوری که زمانی ثروتمند بود، زیر خط فقر زندگی می‌کنند. آرژانتین از یک دستگاه دولتی متورم، بهره‌وری پایین صنعتی و یک اقتصاد سایه رنج می‌برد که دولت را از درآمد مالیاتی زیادی محروم می‌کند. پزو، پول ملی این کشور ارزش خود را در برابر دلار آمریکا به شدت از دست داده و می‌دهد و کوه بدهی دائما در حال افزایش است.

از خاویر میلی به عنوان "ترامپ آرژانتین" نیز نام برده می شود زیرا شعارهای پوپولیستی او در جریان مبارزات انتخاباتی از نظر بسیاری از کارشناسان شبیه به شعارها و مواضع ترامپ است.





www.youtube.com/watch?v=i_g7VOjd7uU

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: