آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 30 آبان ماه 1402 = 21-11 2023

روزنامه آمریکايی: بایدن چه پیامی باید به رهبران حکومت ایران بدهد؟

واشنگتن پست نوشت: درگیری ثانویه‌ای که در طول مرز لبنان-اسرائیل در کنار جنگ در غزه بروز کرده تبدیل به امری روتین شده است. طی شش هفتهٔ اخیر، هم اسراییل به لبنان حمله کرده و حزب‌الله به اسرائیل، روندی که با یک بزن و بخور شروع شد ولی حالا تبدیل به یک تبادل مستمر آتش شده است. تشدید تدریجی در طول مرز اسرائیل-لبنان احتمال جنگی بزرگتر را مطرح می‌کند.

وال استریت ژورنال هم نوشت: در حالی که توجه جهان به غزه متمرکز شده است، حزب‌الله هر روز راکت و موشک به سمت اسراییل شلیک می‌کند. در پاسخ، نیروهای دفاعی اسراییل اهدافی را در سراسر لبنان بمباران کردند. خطر آن منجر شدن به یک درگیری منطقه‌ ای است.

این روزنامه نوشت: ایالات متحده می‌تواند بدون شلیک حتی یک گلوله‌ از این اتفاق جلوگیری کند. پرزیدنت بایدن باید با یک پیام تند و ساده برای رژیم ایران سخنرانی کند: حزب‌الله را از مرز اسراییل دور کنید، غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کنید، به یمن دستور دهید حوثی‌ها کشتی باری را که این آخر هفته در دریای سرخ توقیف کرده بودند پس بدهند و به حماس بگویند که نزدیک به ۲۴۰ گروگانی را که در ۷ اکتبر از اسراییل ربوده بود آزاد کند.

آقای بایدن باید بگوید اگر این کارها را نکنید، عواقب آن شدید خواهد بود. البته باید منظورش هم همین باشد. رژیم ایران در شش هفته گذشته درس خطرناکی گرفته است. دیده که برای تسلیح نیروهای نیابتی تروریست خود و تشویق آنها به حمله به اسراییل هیچ هزینه‌ای که باید بپردازد در کار نیست.

وال استریت ژورنال نوشت: پس رهبران رژیم ایران دلیلی برای توقف حمایت مالی حزب‌الله، حماس یا حوثی‌ها نمی‌بینند. هیچ‌کس تهدید نمی‌کند که آنها را در تهران متوقف کند یا به آنها هشدار دهد که بهایی خواهند پرداخت. رژیم ایران حمایت از گروه‌های تروریستی را تا زمانی که مجبور نشود متوقف نخواهد کرد. ملاها از تماشای جنگ اسراییل با نیابتی‌هایی که خود ساخته‌اند لذت می‌برند. زمان آن است که آن را تغییر دهید.



کهن دیارا November 21, 2023 08:41 PM

اوباما پشت تمام تصمیمات بایدن و دولت وی است طوریکه در بین امریکاییها اظهرمن الشمس است آنچه که اوباما و تیمش بدنبال آن هستند تضعیف اسرائیل تا سرحد بازگشتن به میز مذاکره صلح با فلسطینی ها و تشکیل دولت آن است بنابراین از کارت حکومت نکبت اسلامی در ایران تا رسیدن به این هدف دست نمی کشد اما اوباما چیزی که هرگز مانند دیگران نفهمید و نخواهد فهمید شناخت رژیم بغایت فریبکار و رذل چسلامی در ایران است که این سیاست بطور قطع خاورمیانه و شاید جهان را بکام جنگ بزرگی خواهد کشاند که همه میدانند به معنی استارت جنگ سوم جهانی است!بیایید آرزو کنیم چنین اتفاقی نیفتد زیرا دشمنان امریکا در سراسر دنیا تحلیلی از وضعیت امریکا دارند بمانند پلنگ زخم خورده که کافی با یک حمله غافلگیرانه آنرا نابود کنند واین یعنی شروع جنگ سوم !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: