آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 30 آبان ماه 1402 = 21-11 2023

زیرساخت‌های شهری ایران در حال نابودی هستند؛ فیلمی از آبگرفتگی

بر اساس گزارش‌ها و ویدیوهای منتشر شده، به علت بارندگی شدید مناطق مختلف بندر امام از دو روز به به این سو دچار آبگرفتگی شده است. ویدیویی از «بیمارستان راه زینب» در بندر امام منتشر شده که نشان می‌دهد که این بیمارستان نیز دچار آبگرفتگی شده است. معاون دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفته که در ساختمان این بیمارستان آبگرفتگی و مشکلی وجود ندارد اما با توجه به آبگرفتگی وسیع در خیابان‌های اطراف بیمارستان، آب شهر در حال سرازیر شدن به محوطه بیمارستان است. همچنین یکی از مخاطبان بی بی سی با ارسال ویدیوهایی می‌گوید که شهر دوروزه زیر اب مونده و بعضی از خانه‌ها پر اب شده است.

بازگشت به عصر حجر!

آنچه که به‌عنوان مشکل اصلی مردم ایران در مقابله با حوادث طبیعی مشاهده می شود، نداشتن یک سیستم امروزی، مدرن و کارآمد خدمات شهری و مقابله با سوانح طبیعی و غیرطبیعی است. اکنون برای آنها تفاوتی نمی‌کند که سیل و توفان پیش‌بینی بشوند یا نشوند! با خبر شوند یا نشوند! به آنها هشدار داده شود یا نشود!‌ چرا که هیچ دستگاه امدادی یا انتقال ساکنان به مناطق امن و... اساساً وجود ندارد! تا بتواند قبل از آغاز فاجعه، جان و مال مردم را نجات دهد.

نه نهاد‌های کارآمد متخصص مقابله با سوانح وجود دارد و نه هیچ بودجه قابل‌ذکری برای کمک به مردم در شرایط اضطراری، در بودجه سالانه مملکت پیش‌بینی نشده است. مردم ایران اکنون همان‌ اندازه با تضاد طبیعت درگیر هستند که با تضاد‌های سیاسی و اجتماعی و دیکتاتوری حاکم درگیرند. زلزله‌ای که در ژاپن ۱۰نفر تلفات داشته با همان شدت در ایران هزاران نفر را کشته است!‌ توفانی که در آمریکا به‌عنوان فاجعه قرن نامگذاری می‌شود کمتر از ۱۰نفر تلفات دارد در حالی‌که اگر همان توفان در ایران به‌وقوع می‌پیوست هزاران کشته بر جای می‌نهاد!‌

فیلم زیر: سیل و آبگرفتگی در خیابان‌های شهر ایلام




www.youtube.com/watch?v=nfBzYMyROBc

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: