آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 17 آذر ماه 1402 = 08-12 2023

دلیل ردصلاحیت‌های گسترده؛ خامنه‌ای دنبال مجلس یکدست تر است

یک فعال اصلاح طلب در گفتگو با خبرآنلاین با استناد به اظهارت احمد وحیدی (پاسدار وزیر کشور) در مراسم سالگرد فوت آیت الله مصباح یزدی مبنی بر اینکه دولت پیرو افکار و اندیشه‌های مصباح یزدی است، می‌گوید: دولت در اختیار تفکر جبهه پایداری قرار گرفته و این امری غیرقابل انکار است.

علی صوفی گفت: مردم از انتخابات عبور کرده‌اند، چنانچه از سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۰ با عدم مشارکت خود یک تحریمی را در رابطه با انتخابات اعمال می‌کنند لذا انتخابات ۱۴۰۲ را خدا به خیر کند. البته پیش‌بینی‌ها و همه نظرسنجی‌ها دال بر خود تحریمی انتخابات است اما اینها می‌خواهند عنوان کنند که با حضور ۲۴ هزار نفر در مرحله پیش ثبت‌نام که نسبت به گذشته خیلی بیشتر بوده از مردم می‌خواهند که مشارکت کنند.

وی افزود: در نهایت انتخابات برگزار می‌شود و معلوم خواهد شد. اما موردی که لاریجانی به اینها نسبت داده، خالص‌سازی است که این خالص‌سازی توسط دولت در حال انجام است. به‌هرحال آن چیزی که حتی از مقامات امنیتی مانند سپاه نقل می‌کنند این است که می‌گویند برای حفظ نظام خواهان مشارکت حداکثری و یک مجلس کارشناسی قوی هستند که این امر مستلزم مشارکت اصلاح‌طلبان است، حتی به ما اصلاح‌طلبان می‌گویند چرا آن انتخابات تناسبی را شما رد کردید و اجازه ندادید تشکیل شود البته همان‌ها می‌گویند دولت این افکار را ندارد بلکه رئیسی دنبال مجلس یک دست کامل یعنی از مجلس فعلی خالص‌تر که وابسته به خودش باشد تا ناکارآمدی‌های این دولت را بپوشاند.

هشدار به ردصلاحیت شدگان: حرف زیادی بزنید، مجازات می‌شوید!

احمد خاتمی امام جمعه خامنه ای در تهران گفته: افرادی که واجد شرایط شناخته نمی شوند حق اعتراض دارند اما باید تسلیم قانون باشند اما اگر قانون حق را به قانون‌گذار داد، کسانی که واجد شرایط شناخته نمی‌شوند در شأن فرهیختگان عمل کنند و نظام را زیر سوال نبرند. حفظ حرمت نظام واجب است. نه ناامید شوند و نه مردم را ناامید کنند.

وی رد صلاحیت شدگان را تهدید کرد و خطاب به آنان گفت: یکی از وعده های خداوند این است که اگر با خدا قهر کردید و رفتار قهرگونه داشتید منتظر مجازاتش باشید...





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: