آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 19 آذر ماه 1402 = 10-12 2023

انتخابات آمریکا؛ واکنش بایدن به نظرسنجی وال‌ استریت‌ ژورنال

رییس جمهور آمریکا گفت که بازگشت ترامپ به کاخ سفید، دموکراسی آمریکا را به خطر خواهد انداخت. بایدن پیش‌تر در رویدادی در ماساچوست گفته بود که اگر ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا شرکت نمی‌کرد، مطمئن نیست که خودش وارد گود انتخابات می‌شد یا خیر.

بایدن همچنین در رویدادی دیگر در لس‌آنجلس گفت: معتقدم که آینده دموکراسی آمریکا در معرض خطر است. در واقع، تمام آمریکا در خطر قرار دارد. بگذارید شفاف بگویم. دونالد ترامپ تهدیدهای زیادی را متوجه کشور می‌کند از حق انتخاب حقوق مدتی گرفته تا حق رای و جایگاه آمریکا در جهان.

وی افزود: اما بزرگ‌ترین تهدید ترامپ، علیه دموکراسی ماست زیرا اگر آن را از دست بدهیم، همه چیز را باخته‌ایم.

وال‌استریت‌ژورنال دیروز (شنبه) نتایج نظرسنجی را منتشر کرد که براساس آن، ۵۳ درصد آمریکایی‌ها بر این باورند که سیاست‌های بایدن شخصاً برای آنها زیان‌بار بوده و ۴۹ درصد گفته‌اند که سیاست ترامپ در نخستین دوران حضورش در کاخ سفید، به آنها کمک کرده است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای ۵ نوامبر ۲۰۲۴(۱۵ آبان ۱۴۰۳) برنامه‌ریزی شده است و ترامپ نوامبر ۲۰۲۲ رسماً وارد کارزار انتخاباتی شد. رییس جمهور سابق آمریکا در چندین نظرسنجی با اختلافی قابل توجه نسبت به بایدن، پیشتاز است.

بر اساس آخرین نظرسنجی وال استریت ژورنال، نیکی هیلی فرماندار سابق کارولینای جنوبی نیز در یک رقابت فرضی شبیه‌سازی شده با انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، جو بایدن را با اختلافی ۲ رقمی شکست داد.

این نظرسنجی که به صورت رقابت‌های فرضی دو نفره میان بایدن و هر یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ شبیه سازی شده بود نشان داد که اگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همین امروز برگزار می‌شد، هیلی (در صورت کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه) می‌توانست با کسب ۵۱ درصد آرا با اختلاف دو رقمی نسبت به ۳۴ درصد آرایی که بایدن در این انتخابات فرضی کسب کرد، رئیس جمهور دموکرات آمریکا را شکست دهد.

ترامپ در حال حاضر به عنوان نامزد اصلی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا مطرح است اما نامزدی قطعی او به دلیل این واقعیت که وی با ۹۱ اتهام جنایت در کیفرخواست‌های جنایی که علیه او در ۴ حوزه قضایی تشکیل شده، با خطر مواجه است.

هیلی که در دولت ترامپ به عنوان سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد خدمت می‌کرد، تلاش کرده است تا به رای دهندگان نشان دهد که منتخب ترین نامزد جمهوری خواهان در انتخابات عمومی سال ۲۰۲۴ خواهد بود.

فرماندار سابق کارولینای جنوبی در یک مناظره مقدماتی میان نامزدهای جمهوری‌خواه در ماه آگوست، گفت: ما باید با این واقعیت روبرو شویم که ترامپ منفورترین سیاستمدار در آمریکا است و ما نمی‌توانیم با معرفی وی به عنوان نامزد اصلی جمهوری‌خواهان پیروزی در انتخابات پیش رو را به اما و اگر بسپاریم.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: