آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 7 تیر ماه 1391 برابر با 2012 Wednesday 27 June

واکنش جمهوری اسلامی به اظهارات وزیر خارجه عربستان

رادیو فرانسه: رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی، در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه عربستان در خصوص دخالت ایران در کشورهای منطقه، تصریح کرد: «این موضوع در حالی عنوان می شود که نیروهای نظامی این کشور در امور داخلی کشور همسایه خود دخالت کرده اند».


سعود الفیصل، روز دوشنبه و در جریان نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا، رژیم ایران را متهم کرد که در امور کشورهای منطقه دخالت می کند.

رامین مهمانپرست خاطرنشان کرد «اینگونه اظهارات مردود و غیرقابل قبول» است.

همچنین، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، با اشاره به روند مذاکرات هسته ای میان رژیم ایران و کشورهای قدرتمند جهان تاکید کرده بود که این مذاکرات «وقت کشی» است و باید برای این گفتگوها مهلت زمانی تعیین کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی اظهارات سعود الفیصل در خصوص اتلاف وقت از سوی ایران در مذاکرات هسته ای را «تعجب برانگیر» توصیف کرد.

رامین مهمانپرست یادآور شد «سیاست هسته ای جمهوری اسلامی ایران و مذاکرات مربوط به آن کاملا شفاف، صریح و جدی و براساس دفاع از حقوق هسته ای ایران دنبال می شود».

سعود الفیصل متذکر شد که تعیین مهلت و جدول زمانبندی برای مذاکرات ایران می تواند این کشور را مجبور سازد تا برای حل این مسئله گام بردارد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی تصریح کرد که تجارب گذشته با ایران نشان می دهد که ممکن است این کشور در مذاکرات به جای تلاش برای رسیده به نتیجه، وقت کشی کند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved