آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 15 اسفند ماه 1391 = 05-03 2013

چاوز درگذشت/سرمایه گذاری رژیم تهران به باد رفت

هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا درگذشت و آینده ای مبهم برای کشور نفت خیز خود بر جا گذاشت. چاوز از متحدان نزدیک جمهوری اسلامی در آمریکای لاتین بشمار می رفت و این احتمال وجود دارد که با فوت وی، همه سرمایه گذاری کلان حکومت ایران در ونزوئلا به باد رود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کاراکاس، دولت ونزوئلا از درگذشت هوگو چاوز رئیس جمهور این کشور خبر داد. معاون چاوز در تلویزیون دولتی ونزوئلا گفت،‌ ما سخت ترین و ناراحت کننده ترین خبر را شنیدیم: فرمانده چاوز امروز درگذشت.

در پی درگذشت هوگو چاوز ارتش و پلیس ونزوئلا به حالت آماده باش در آمده اند. آمریکا نیز اتهامات دولت کاراکاس را رد کرد.

پیش تر تلویزیون بی بی سی جهانی از تشکیل جلسه ای اضطراری با حضور مقامات دولتی و فرماندهان نظامی ونزوئلا در پی وخامت حال چاوز خبر داده بود.

این منبع اعلام کرد، رئیس جمهور ونزوئلا که از ماهها پیش به دلیل ابتلا به بیماری سرطان، تحت مداوای ویژه قرار گرفته بود، بار دیگر بر اثر عفونتهای وخیم جدیدی که در بدنش ایجاد شده، با افت شدید در وضعیت سلامتی مواجه شده است.

تلویزیون بی بی سی افزود، در حال حاضر برخی از وزرا و فرماندهان ارشد نظامی ونزوئلا با تشکیل جلسه ای اضطراری در کاخ ریاست جمهوری، مشغول بررسی وضعیت سلامتی چاوز هستند و درصددند تا تصمیمی جدی در این باره اتخاذ کنند.


کشور زمان دشواری را سپری می کند

نیکولاس مادورو معاون رئیس جمهور ونزوئلا امروز پس از پایان نشست اضطراری گفت، کشورش اکنون سخت ترین لحظات را از زمان جراحی هوگو چاوز در ماه دسامبر می گذراند.

مادورا در یک نطق تلویزیونی زنده پس از نشست با مقامات نظامی و غیرنظامی گفت، چاوز به عفونت بسیار شدیدی مبتلا است و بیماری ریوی او نیز تشدید شده است.

معاون رئیس جمهور ونزوئلا گفت، دشمنان در پشت پرده سرطان هوگو چاوز قرار دارند و مدعی شد، سرطانی که چاوز مبتلا به آن است یکی از انبوه توطئه هایی است که از سوی دشمنان علیه او طراحی شده است.


اخراج وابسته نظامی سفارت آمريکا در ونزوئلا

وی همچنین از اخراج وابسته نظامی سفارت آمریکا در کاراکاس به اتهام تحریک فرماندهان نظامی ونزوئلا برای بی ثبات کردن کشور خبر داد.

معاون چاوز گفت، دولت یک دیپلمات آمریکایی را به جرم تلاش برای راه اندازی توطئه سیاسی و اغتشاش علیه کشور اخراج کرده است.

وی افزود، ونزوئلا آماده اتخاذ تدابیر ویژه برای مقابله با ناآرامی های احتمالی برای سرنگونی دولت است.


آمریکا اتهامات دولت ونزوئلا را رد کرد

آمریکا روز سه شنبه اتهامات دولت ونزوئلا مبنی بر اینکه واشنگتن مسئول بیماری سرطان چاوز بوده و درصدد ایجاد اغتشاش در این کشور است را بی اساس خواند و آن را رد کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد، اینکه گفته می شود واشنگتن مسئول ابتلای رئیس جمهور ونزوئلا به بیماری سرطان است، حرفی پوچ و بیهوده است.

بر باد رفتن سرمایه گذاری حکومت ایران

چاوز 58 ساله درگذشت و آینده ای مبهم برای کشور نفت خیز خود بر جا گذاشت. پس از چهارده سال حکومت وی، مردم ونزوئلا اکنون انتخابات جدیدی پیش رو خواهند داشت و تا آن زمان، زمام امور در دست معاون چاوز خواهد بود.

چاوز از متحدان نزدیک جمهوری اسلامی در آمریکای لاتین بشمار می رفت و این احتمال وجود دارد که با فوت وی، همه سرمایه گذاری کلان حکومت ایران در ونزوئلا به باد رود.



ليلا بهزاد March 5, 2013 08:48 PM

آنگونه كه از گزارشات پزشكي برمي آيد بزودي نزد خميني، خلخالي، قذافي، هيتلر و...خواهد رفت و منتظر خواهد ماند تا بقيه قاتلان مردم و ديكتاتورها به آنها به پيوندند و مردم نفس راحتي بكشند.

گزارش یا اعتراض به این نظر


محمد March 5, 2013 11:17 PM

امیدوارم هرچه زودتر این دزد اموال مردم ایران به امام راحل بپیوندد و اون زرافه سوریه هم به ایشان ملحق شود و اون شیخ مفت خور لبنان هم برود برایشان روضه بخواند

گزارش یا اعتراض به این نظر


shahab March 6, 2013 12:53 AM

یکی حتما ناراحت ان هم فرخ نگهدار و دارو دسته اکثرات

گزارش یا اعتراض به این نظر


Cyrus Khorsheed Soozahn March 6, 2013 02:46 AM

دیکتاتورهایکی پس ازدیگری بدرک واصل میشوند.باسقط شدن این جرسومه فسادوهمکارگداعلی وعنترینژادپول ملت ماوسرمایه مملکت و ملتمان اینطورحاتم بخشی میشه ومردم مادرحالیکه نیازمبرمی بزندگی اولیه شان دارندوکارگران وکارمندان که ماه هاست که حقوقی دریافت نکرده اندوانوقت این دولت اشغالگرفاشیست باید این ولخرجیهارا بکندوملت این چیزهارامیبیندوچیری نمیگویدویک تماشاچی بیشترنیست.این ملت ایران است که بایدبرای رهایئ میهنش بپاخیزدواین خودش بود که کشوررا دودستی تقدیم این حرامیان تاریخ کردوحالابایدهمان اشتباهی را که کرده انرا برطرف نماید.دیکتاتورهاهمیشه درمسیرتاریخ میباشندورفتنییندوهیچ ظلمی پابرجانبوده ونیست .وسپیده دم درحال سرزدن درکشورپهناورمان است.وزمستان هرچقدرطولانی باشدپایدارنیست وبهارسرخاهدرسیدوان تاریکی وظلمت راپایان میدهدودوباره گلهای بهاری سرازبسترخودبیرون میاورندوبلبلان سرمست بغزل خانی میپردازند ندای شادی را سرمیدهندوپایان تاریکی وظلمت رااعلام میدارند.اینست سرنوشت تمام ستمگران ودیکتارتورهای جهان .وملت انکشورونزویلاازشراین مردخودکامه راحت شد.انروزرهایئ مان ازشرضحاکان زمان بسیارنزدیک است.پاینده ایران وجاویدشاه.

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: