آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 5 اردیبهشت ماه 1392 = 25-04 2013

مشاور سپاه: اقبال با ولایتی٬ قالیباف و حداد عادل است

دیگربان: محمدحسین صفار هرندی٬ مشاور فرهنگی فرمانده سپاه گفته شورای نگهبان صلاحیت اسفندیار رحیم مشایی را «رد» می‌کند و «اقبال» مردم در انتخابات آینده به نامزد‌های «ائتلاف برای پیشرفت» است.

به گزارش خبرگزاری «تسنیم» آقای صفار هرندی این مطالب را روز چهارشنبه (چهارم اردیبهشت) طی سخنانی در دانشگاه «علوم و حدیث» بیان کرده است.

وی گفته که «اقبال عمومی در شرایط حاضر به سمت اصولگرایان است و در بین اصولگرایان هم نفرات ائتلاف پیشرفت رای بالاتری نسبت به سایر افراد دارند.»

علی‌اکبر ولایتی٬ محمدباقر قالیباف و غلامعلی حداد عادل سه عضو ائتلافی هستند که با وجود تفاوت‌ها و تضاد‌های فراوان در کمتر از نیم ساعت این ائتلاف را تشکیل داده‌اند.

از ائتلاف این سه نفر به عنوان «ائتلافی حکومتی» نیز یاد می‌شود و هر سه آن‌ها رابطه بسیاری نزدیکی با علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی دارند.

گروهی از تحلیل‌گران سیاسی معتقدند رهبر جمهوری اسلامی تمایل دارد از میان این سه نفر٬ یکی رئیس دولت یازدهم شود.

یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران قرار است خرداد ماه امسال برگزار شود و از اسفندیار رحیم‌ مشایی به عنوان نامزد مورد حمایت دولت دهم در این دوره از انتخابات نام برده می‌شود.

محمدحسین صفار هرندی در واکنش به احتمال حضور رحیم مشایی در این دوره از انتخابات گفته که صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان «رد» خواهد شد.

از سپاه پاسداران نیز به عنوان یکی از مخالفان سرسخت حضور رحیم مشایی در انتخابات آینده نام برده می‌شود.

سپاه سال‌هاست با این ادعا که وظیفه حفظ «آرمان‌های جمهوری اسلامی» را بر عهده دارد٬ وارد حوزه سیاست و انتخابات شده و از نامزد یا نامزد‌های نزدیک به علی خامنه‌ای حمایت می‌کند.

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه نیز با دفاع از فعالیت‌های سیاسی این نیروی نظامی٬ گفته است: «یکی از فعالیت‌های جدی در سپاه تبیین مسائل سیاسی است و این کار به خوبی در سپاه شکل می‌گیرد.»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: