آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 18 اردیبهشت ماه 1392 = 08-05 2013

اعتصاب غذای کشیش دربند و 9 تن دیگر در اوین

کشیش سعید عابدینی بهمراه 9 تن دیگر از زندانیان سیاسی محبوس در انفرادی ۲۴۰ زندان اوین در پی عدم تحقق وعده بازگشت شان به بند عمومی٣۵٠ این زندان از سوی مسئولان، دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش « محبت نیوز» خبرنگار کلمه خبر داد، زندانی مسیحی سعید عابدینی بهمراه سعید مدنی، عبدالله مومنی، ابوالفضل عابدینی نصر، سیامک قادری، امیرخسرو دلیرثانی، محمدحسن یوسف‌پورسیفی،، کامران ایازی، محمد ابراهیمی و پوریا ابراهیمی با اعلام خواسته بازگشت به بند ٣۵٠ زندان اوین، اعتصاب غذای نامحدود خود را آغاز کرده اند.

این ده زندانی که همزمان با اعتراضات یکشنبه گذشته و در جریان انتقال به انفرادی اعتصاب غذای خود را اعلام کرده بودند بنا به درخواست همبندیانشان و نیز با توجه به وعده های مکرر مسولان زندان که حتی تا دو روز پیش نیز ادامه داشت اعتصاب غذای اعتراضی خود را به تعویق انداخته بودند که در پی عدم تحقق این وعده ها از دوشنبه شب اقدام به اعتصاب غذای اعتراضی کرده اند.

گزارش ها حاکی از آن است که هر ده زندانی در ایزوله کامل بوده و از حق ابتدایی هواخوری نیز محرومند. خانواده های این ۱۰ زندانی همچنان روز دوشنبه از ملاقات با آنها محروم بودند و محمدامین هادوی از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ نیز در اعتراض به این برخوردها، از حضور در سالن ملاقات خودداری کرد.

بر اساس این گزارش وضعیت جسمی چندتن از این زندانیان از جمله سعید مدنی (نیاز به جراحی کیسه صفرا)، عبدالله مومنی (ناراحتی کلیه و لثه و دندان)، ابوالفضل عابدینی نصر (ناراحتی قلب و کلیه)، کشیش سعید عابدینی (بیماری گوارشی)، محمد ابراهیمی (ناراحتی ریه) نگرانی در مورد وضعیت آنها حین اعتصاب غذا را افزایش داده است.

بدین ترتیب پس از نزدیک به ده روز، همچنان تغییری در وضعیت این ۱۰ زندانی سیاسی که از روز یکشنبه هشتم اردیبهشت ماه به علت مقاومت در برابر خواسته های غیر قانونی مسئولان زندان به سلول انفرادی منتقل شدند، ایجاد نشده و فشارها بر ایشان ادامه دارد.

این در حالی است که جواد مومنی معاون اجرایی رئیس زندان اوین، این زندانیان را تهدید کرده و برخی مسئولان قضایی هم به همسر عبدالله مومنی گفته اند که زندانیان تا ۲۰ روز در سلول انفرادی خواهند ماند.

مومنی معاون اجرایی زندان متهم به همدستی با مکیان پیمانکار فروشگاه اوین است که گفته می شود به علت تخلفات مالی بازداشت شده است. مکیان پیش از این رفتارهای بد و نامناسبی با زندانیان سیاسی داشته است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: