آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 1 آذر ماه 1392 = 22-11 2013

ممانعت از حضور شهروندان در مراسم یادبود فروهر‌ها

خبرگزاری هرانا - مامورین امنیتی از شرکت شهروندان در مراسم یادبود پانزدهمین سالگرد قتل داریوش و پروانه فروهر در منزل شخصی ایشان ممانعت کردند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مراسم یادبود پروانه و داریوش فروهر که قرار بود صبح روز جمعه یکم آذر ماه در منزل ایشان برگزار شود.

یکی از کسانی که قصد شرکت در این مراسم را داشت به گزارشگر هرانا گفت: "مامورین ابتدا به داخل منزل فروهر‌ها رفته و سپس سر کوچه جمع شدند و اجازه ندادند کسی به سمت منزل فروهر‌ها حرکت کند. مامورین امنیتی به جمعیت حاضر در محل که بالغ بر ۱۰۰ نفر می‌شدند ابتدا اعلام کرد که فقط اعضای فامیل و بستگان فروهر‌ها می‌توانند وارد شوند اما حدود ساعت ۳ و بیست دقیقه ماموران نیروی انتظامی و لباس شخصی به محل آمدند و سعی کردند مردم تجمع کننده را متفرق کنند. مردم تا ساعت ۴ و نیم در مقابل نیروی انتظامی مقاومت کرده و سپس با خواندن سرود‌ای ایران اقدام به ترک محل نمودند."

وی هم‌چنین بیان داشت: "افراد سر‌شناسی همچون دکتر محمد ملکی، بسته نگار، شریعتی‌ها، فیروزه صابر و خیلی‌های دیگر در بین جمعیت حضور داشتند."

قرار بود طبق فراخوانی که خانواده فروهر اعلام کرده بود طی روز جاری از ساعت ۳ بعد از ظهر تا ۵ مراسمی در منزل ایشان برگزار شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: