آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 15 آذر ماه 1392 = 06-12 2013

جزئیات بیشتر در مورد قاچاق دختران بی پناه ایرانی

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا با اشاره به سر منشاء قاچاق دختران در آذربایجان و ازبکستان گفت: اتباع خارجی پس از ازدواج با دختران ایرانی آنها با انتقال به خارج از کشور مورد آزار و اذیت گروهی قرار داده و در اختیار باندهای فساد قرار میدهند.

به گزارش تسنیم، سرهنگ مسعود زاهدیان با اعلام خبر آزار و اذیت دختران ایرانی در خارج از کشور اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر گزارشاتی مبنی بر ازدواج اتباع خارجی با دختران ایرانی دریافت کرده‌ایم که طبق این گزارشات اتباع خارجی مقیم در ایران پس از ازدواج با دختران ایرانی آن‌ها را به خارج از کشور منتقل می‌کنند و پس از انتقال آن‌ها را مورد آزار و اذیت گروهی قرار می‌دهند و آن‌ها را در اختیار باندهای فساد و فحشا قرار می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به اعلام شکایت برخی دختران قربانی این شبکه‌ها به نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران گفت: با پیگیری‌های انجام شده پس از اعلام شکایت تعدادی از دختران قربانی این شبکه‌ها به نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در برخی از کشورها موفق شدیم این قربانیان را به کشور منتقل و تعدادی از عوامل دخیل در این موضوع را نیز دستیگر کنیم.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا با اعلام هشدار به خانواده‌ها گفت: خانواده‌ها باید با توجه به چنین مواردی نسبت به ازدواج فرزندانشان با اتباع خارجی هوشیاری لازم را داشته باشند تا در دام چنین افرادی قرار نگیرند.

زاهدیان همچنین در واکنش به قاچاق دختران ایرانی، میزان این جرائم را بسیار ناچیز عنوان کرد و تهدیدات جرائم اینچنینی را بیشتر از سوی کشورهای آذربایجان و ازبکستان دانست و گفت: در حال حاضر باندهای قاچاق دختران از کشور ما به عنوان منطقه ارتباطی استفاده می‌کنند و این باندها دختران قاچاق شده از کشورهای مبداء را تحت عنوان توریست به ایران وارد می‌کنند و با استفاده از تسهیلات پروازی ایران، آنها را به کشورهای مقصد ترانزیت می‌کنند. به عبارت دیگر هم سرشاخه این باندها و هم مقصد این باندهای قاچاق در مکانی خارج از کشور ایران قرار دارند و از خاک ایران فقط به عنوان یک کانکشن ارتباطی استفاده می‌کنند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: