آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 19 اسفند ماه 1392 = 10-03 2014

ماجرای هواپیمای مالزی و مسافران جعلی ایرانی

اقدام تروریستی عامل ناپدید شدن هواپیمای مالزی؟

روزنامه فایننشیال تایمز، چاپ لندن، بنقل از آژانس مسافرتی تایلندیِ فروشنده دو بلیط هواپیمای ناپدید شده مالزی، می گوید یک مرد ایرانی این دو بلیط را برای دو مسافر با گذرنامه های جعلی خریده بود. ظاهرا این دو مسافر نیز خود ایرانی بوده اند.

بنابراین گزارش، این آژانس مسافرتی به پلیس تایلند و اینترپول گفته است که این بلیط ها یک طرفه بوده اند.

مقام های مالزی نیز گفته اند این دو مسافر" شباهتی به اهالی خاوردور" نداشته اند.

روزنامه آمریکایی فایننشال تایمز مدعی شد دو مسافر هواپیمای ناپدید شده مالزی که با پاسپورت جعلی سوار این هواپیما شده بودند ایرانی هستند.

به گزارش مهر، روزنامه فایننشال تایمز مدعی شد که مقامات مالزیایی اسنادی را در اختیار آمریکا گذاشته اند که می تواند به شناسایی هویت دو مسافری که بطور غیرقانونی سوار هواپیمای مسافری ناپدید شده این کشور شده بودند کمک کند.

در این گزارش ادعا شده است شناسایی هویت این دو مسافر غیرقانونی می تواند سرنخ علت ناپدید شدن هواپیمای مسافری MH۳۷۰ مالزی باشد که روز یکشنبه در مسیر کولالامپور به پکن ناپدید شده است.

وزیر دفاع و حمل و نقل مالزی اعلام کرده است تصاویر دوربین های مداربسته از این دو نفر نیز در اختیار مقامات آمریکایی گذاشته شده است.

آژانس هواپیمایی تایلندی که بلیط را برای این دو نفر صادر کرده است مدعی شده است که این افراد ایرانی بوده اند.

در این گزارش آمده است این دو نفر با پاسپورت های ایتالیایی و استرالیایی سفر می کرده اند که بعدا اعلام شده است این دو پاسپورت مفقودی بوده اند.


اقدام تروریستی عامل ناپدید شدن هواپیمای مالزی؟

گزارش روز گذشته: با گذشت بیش از 36 ساعت از ناپدید شدن هواپیمای مسافری خط هوایی ملی مالزی هنوز هیچ خبری در خصوص سرنوشت این هواپیما و 239 سرنشین آن منتشر نشده و این در حالی است که ورود پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) به این ماجرا و جعلی بودن پاسپورت دو تن از سرنشینان این هواپیما احتمال اقدام تروریستی را افزایش داده است.

به گزارش (ایسنا در مالزی، هواپیمای مسافربری MH370 متعلق به خط هوایی مالزی (MAS) بامداد روز گذشته به وقت محلی از صفحه رادار ناپدید شده و تمامی ارتباط ها با این هواپیما قطع شد.

این هواپیما با 239 سرنشین کوآلالامپور را به مقصد پکن ترک کرد اما پس از گذشت کمتر از دو ساعت ارتباط با آن قطع شد و از آن زمان تاکنون هیچ اطلاعی از آن در دسترس نیست.

در پی مشخص شدن محل ناپدید شدن این هواپیمای مسافربری جستجو برای یافتن آن از آب‌های دریای چین جنوبی آغاز شد و سه کشور چین، مالزی و ویتنام در این عملیات حضور داشتند.

یک ناو هواپیما بر آمریکایی متعلق به ناوگان هفتم دریایی این کشور نیز برای کمک به عملیات جستجو به محل اعزام شده است.

پس از گذشت بیش از 36 ساعت از مفقود شدن این هواپیما تنها چیزی که تاکنون پیدا شده وجود دو لکه نفتی بزرگ در دریا بوده است که احتمال می‌رود مربوط به این هواپیما باشد.
شرکت هواپیمایی مالزی ایرلاینز بعدازظهر روز گذشته فهرست مسافران این پرواز را منتشر کرد.

انتشار این فهرست مشخص کرد که دو تن از مسافران این پرواز با گذرنامه‌های جعلی سوار آن شده‌اند، گذرنامه‌هایی که متعلق به دو فرد اتریشی و ایتالیایی بود و هر دوی آنها مفقود شدن گذرنامه‌های خود را به پلیس گزارش داده بودند.

انتشار این خبر ، گمانه‌زنی‌ها در خصوص احتمال انجام اقدامات خرابکارانه و تروریستی را افزایش داده است و به همین رو هشام‌الدین حسین، وزیر کشور مالزی اعلام کرد که این کشور در حال همکاری با آژانس‌های اطلاعاتی دیگر کشورها برای بررسی موضوع است.

وی تصریح کرد: ما با نهادهای اطلاعاتی مختلف از جمله پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در حال همکاری هستیم زیرا در مواقع اینچنینی اداره مهاجرت ما به تنهایی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

در همین راستا شبکه خبری ان‌بی‌سی آمریکا به نقل از مقامات امنیتی آمریکایی اعلام کرد که این کشور در حال بررسی موضوعات امنیتی در خصوص احتمال اقدام تروریستی در پرواز خط هوایی مالزی است.



عمل تروریستی March 10, 2014 07:37 PM

این یک عمل تروریستی دیگر از جانب حکومت توحش اسلامی ایران می باشد؛ این وبا دامن جهان را آلوده کرده است و با دست یابی آن به سلاح اتمی کار جهان تمام است؛

گزارش یا اعتراض به این نظر


mani March 10, 2014 09:43 PM

من ۳ روز پیش در همین سایت نظر دادم که احتمال اینکه روسیه یا دوستان روسیه در این سانحه هواپیما دست دارند بسیار زیاد است از این جهت که دنیا را مشغول این سانحه کنند تا افکار عمومی از مسائل اکران و روسیه منحرف شود دیگر آبروی برای ما ایرانیها نمانده

گزارش یا اعتراض به این نظر


mahnam March 11, 2014 12:12 AM

کشتی دزدی در ابهای اقیانوسها کم بود هواپیما دزدی هم به ان اضافه شد این نوع سرقتها دولتی کار یک گروه تروریستی خاصی نمی باشد دزدان مطمئنا خلبان هایی ماهری بودند که ارتباط هواپیما را قطع ودر جایی با هماهنگی دولت تحت امر خود فرود امدند هدف ۱- زهره چشم گرفتن 2 - تخلیه ی اطلاعاتی ازفرد یا افرادی فعلا صداشو دولتها در نمی اورند بعدا بویش بلند می شود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: