آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 27 فروردین ماه 1393 = 16-04 2014

لغو تمام سفرهای هیئتهای پارلمانی به ایران و اروپا

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: سفر هیئت پارلمانی سوئیس به تهران به دلیل بیانیه اخیر هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا لغو شد.

گفتنی است قرار بود هیئت پارلمانی سوئیس، فردا چهارشنبه وارد تهران شود و با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و عباسعلی منصوری آرانی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوئیس و برخی مسئولان وزارت خارجه دیدار داشته باشند.

منصور حقیقت‌پور، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو درباره سفر هئیت پارلمانی سوئیس به ایران، اظهار داشت: سفر هئیت پارلمانی سوئیس به تهران به دلیل بیانیه هئیت پارلمانی اتحادیه اروپا لغو شده است.

به گزارش رادیو آلمان، رژیم ایران پیش‌تر با تعیین شرایطی برای سفر هیئت پارلمانی هلند نیز سبب شد که این هیئت برنامه سفر خود را لغو کند.

همچنین برنامه دو هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی که قرار بود به آلمان و اتریش سفر کنند لغو شد. علت لغو این برنامه "اختلافات سیاسی و اداری" اعلام شده است.

در مورد دلیل لغو سفر هیئت پارلمانی هلند به ایران، ابراهیم آقامحمدی یکی دیگر از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی به سایت تابناک گفته است: «وزارت خارجه سفر هیئت پارلمانی هلند به ایران را مشروط به عدم دیدار با فتنه‌گران و ضدانقلاب کرده بود و آن‌ها نیز از سفر به ایران منصرف شدند. این امر نشان می‌دهد که هیئت‌های پارلمانی اروپائی از سفر به ایران هدفی جز دیدار با ضدانقلاب‌ها ندارند.»

کاترین اشتون مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا روز هشتم مارس امسال در سفری که به تهران داشت در محل سفارت اتریش با هفت تن از فعالان حقوق زنان و مادر ستار بهشتی دیدار و گفت‌وگو کرد.

اقدام خانم اشتون با اعتراض شدید مجلس شورای اسلامی روبرو شد. از همان زمان رهبران جمهوری اسلامی به سفرهای دیپلمات‌ها و هیئت‌های پارلمانی اروپائی به تهران حساس شده‌اند.


تاکید اروپا بر نقض حقوق‌بشر در ایران

اتحادیه اروپا اواخر ماه مارس امسال نیز با صدور قطعنامه‌ای ضمن تاکید بر ادامه نقض حقوق‌بشر در دوران ریاست‌جمهوری حسن روحانی، از کاترین اشتون خواست که مقدمات تاسیس دفتر این اتحادیه را در تهران فراهم کند. در قطعنامه اتحادیه اروپا تاکید شده بود که پی‌گیری نقض حقوق‌بشر در ایران یکی از مهم‌ترین وظایف این دفتر خواهد بود.

صدور این قطعنامه خشم‌ رژیم ایران را برانگیخت و برخی از روحانیون اصول‌گرا از دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا به‌عنوان "لانه‌جاسوسی دوم" یاد کردند.

**************************************************





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: