آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 19 اردیبهشت ماه 1393 = 09-05 2014

با تعطیلی ارکستر ملی ایران 150 نفر بیکار شدند

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعطیلی ارکستر ملی را در دوره گذشته عمدی دانست.

تعطیلی ارکستر ملی یکی از بحث برانگیزترین رخدادهای در حوزه موسیقی در دولت گذشته بود که باعث خانه نشینی ˈفرهاد فخرالدینیˈ رهبر این ارکستر شد.

به گزرارش ایرنا، ارجمند، روز پنجشنبه در نشست با جمعی از فعالان عرصه موسیقی چهارمحال و بختیاری در مجتمع غدیر شهرکرد افزود: ارکستر ملی و ارکستر سمفونی تهران سرمایه فرهنگی و هنری کشور است که در دوره های گذشته به عمد تعطیل شد.

وی تصریح کرد: با تعطیلی ارکستر ملی 150نفر از اهالی موسیقی کشور بیکار شدند .

ارجمند وعده داد، ارکستر ملی در دولت یازدهم دوباره فعالیت خود را از سر می گیرد و فراخوان ارکستر ملی از اواخر تیرماه تا اوایل مردادماه امسال اعلام می شود.

ارجمند یادآوری کرد: سرپرست ارکستر ملی را استاد فرهاد فخرالدینی بر عهده خواهد گرفت، ˈمنوچهر صهباییˈ رهبر ارکستر سمفونیک تهران خواهد بود و ˈفریدون شهبازیانˈ

نیز به عنوان سرپرست گروه پاپ فعالیت خواهد کرد.

وی گفت :در دولت یازدهم گروه کر در بخش موسیقی نیز فعالیت خود را از سر خواهد گرفت و دیگر این ارکسترها تعطیل نخواهند شد.

ارجمند گفت: پس از راه اندازی مجدد ارکسترها در کشور برای هنرمندان موسیقی فعال در این ارکسترها نیز حقوق و مزایایی لازم در نظر گرفته می شود.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ارائه طرح دایر شدن ˈبنیاد ارکستر شالˈ خبر داد و گفت: با ایجاد و راه اندازی این بنیاد تمامی فعالیت های ارکسترهای کشور هدفمند خواهد شد.

ارجمند از ایجاد بیمه مجدد هنرمندان موسیقی در سطح کشور خبر داد و گفت: انگشت هنرمندان موسیقی نیز که به واسطه آن اثر هنری خلق می شود، بیمه خواهد شد.

به گفته وی، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم نگاه ویژه ای به تکریم هنرمندان دارد و برای مجوز برگزاری کنسرت ها این اداره کل بیشترین همکاری را با هنرمندان انجام خواهد داد.

وی تاکید کرد: رفتار ناشایست با هنرمندان به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و چنانچه در سطح استانی با هنرمندان رفتار ناشایستی شد، مسوول موسیقی اداره کل آن استان از سمت خود برکنار خواهد شد.

وی گفت: در دوره جدید صدور مجوز برای برگزاری برنامه های موسیقی 16 برابر دوره های گذشته بوده است.

وی افزود: در دولت یازدهم هیچ مجوز برگزاری برنامه ها و کنسرت ها بجز دو مورد که یکی به علت احترام به درگذشت یک هنرمند و یکی دیگر نیز در یکی از شهرستان های جنوبی کشور بود ، لغو نشده است.

ارجمند، از ایجاد شورای حقوقی موسیقی در کشور برای نخستین بار خبر داد و گفت: این شورا به مسائل حقوقی بین تهیه کننده و اهالی موسیقی و مسائل دیگر این حوزه به صورت تخصصی رسیدگی می کند.

به گفته وی، آیین نامه های برگزاری کنسرت ها، تولید آلبوم ها، موسیقی سفره خانه ها، هتل ها و رستوران ارزیابی و تدوین می شود.

ارجمند، از برگزاری چهار جشنواره بین المللی فجر، مقاومت، جوان و نواحی در سال 93 خبر داد و گفت: امسال در جشنواره فجر بخش رقابتی حذف می شود و بخش صنعت موسیقی مورد ارزیابی قرار می گیرد و جشنواره جشنواره نیز برگزار خواهد شد.

به گفته وی، شعبه های خانه موسیقی نیز در سطح استان ها و سرای موسیقی سنتی ایران برای جذب گردشگران و توریسم فرهنگی در سطح استان ها دایر می شود.

مسوول انجمن شعر و موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال وبختیاری نیز گفت: هم اکنون شش آموزشگاه موسیقی در این استان فعال است که تعدادی از این آموزشگاه ها نزدیک به دو هزار هنرجو دارند.

ˈرحیم عدنانیˈ خواستار برگزاری جشنواره موسیقی استانی در چهارمحال و بختیاری از سال 93 شد و گفت: برگزاری این جشنواره باعث دلگرمی هنرمندان جوان این استان می شود.

استان چهارمحال و بختیاری در حوزه موسیقی بزرگانی را به جامعه فرهنگ و هنر کشور معرفی کرده است.

در این نشست تعدادی از هنرمندان فعال موسیقی چهارمحال و بختیاری خواسته ها و مطالبات خود را مطرح کردند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: