آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 28 مرداد ماه 1393 = 19-08 2014

خواسته‌های رهبر برای قضات اهمیت ویژه‌ای دارد

دیگربان: محمدجعفر منتظری٬ رئیس دیوان عدالت اداری گفته از آنجا که «قضاوت» از شئون ولی فقیه است٬ «اولویت‌های» تعیین شده توسط علی خامنه‌ای برای قضات «اهمیت ویژه‌ای» دارد.

آقای منتظری این مطلب را روز دوشنبه (۲۷ امرداد) در جلسه هیات عمومی این دیوان بیان کرده و افزوده «اجرایی شدن خواست‌ها و موضوعات مورد تاکید رهبر وظیفه اصلی مسئولان قضایی و قضات» است.

وی افزوده «امر قضا در جمهوری اسلامی از شئون ولی فقیه و مناصبی است که در اختیار حاکم اسلامی است و قاضی مسند قضاوت با یک واسطه از سوی ایشان نصب می‌شود.»

این مقام قضایی در بخش دیگری از سخنان خود تمدید ریاست صادق لاریجانی بر قوه قضائیه را نشانه رضایت رهبر جمهوری اسلامی از اقدامات وی در این قوه دانسته است.

قوه قضائیه سال‌هاست به خاطر صدور بسیاری از احکام قضایی و برخورد با فعالان سیاسی٬ مدنی و رسانه‌ای با اعتراض‌ها و انتقاد‌های بسیاری مواجه است.

دامنه این انتقاد‌ها تا جایی پیش رفته که برخی از محافظه‌کاران تندرو به عملکرد قوه قضائیه در رسانه‌ها و سخنرانی‌ها اعتراض کرده‌اند.

برخی دیگر از منتقدان نیز می‌گویند قوه قضائیه سال‌هاست تحت نفوذ نیرو‌های امنیتی و سپاه پاسداران قرار گرفته و براساس نظر آن‌ها احکام زندانیان را صادر می‌کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: