آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 4 شهریور ماه 1393 = 26-08 2014

ارجاع حکم اعدام ارژنگ داوودی به دیوانعالی

خبرگزاری هرانا – پرونده ارژنگ داوودی زندانی سیاسی که به اتهام فعالیت سیاسی از داخل زندان به اعدام محکوم شده به دیوان عالی کشور ارجاع شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پرونده ارژنگ داودی که حدود ۱ ماه پیش از سوی شعبه ۱ دادگاه انقلاب اسلامی کرج به اعدام محکوم شده به شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور فرستاده شد تا مورد بررسی قرار گیرد.

یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «ریاست این شعبه بر عهده قاضی فرج الهی بوده و معاون و مستشار وی به ترتیب قائم مقامی و لطیفی رستمی می‌باشند.»

این منبع در ادامه گفت: «احکام بالای ۱۰ سال مستقیم به دیوان عالی کشور ارجاع می‌شود.»

گفتنی است، ارژنگ داوودی اخیرا به اتهام «عضویت و هواداری و فعالیت موثر در پیشبرد اهداف گروهک منافقین (مجاهدین خلق) در زندان» به اعدام محکوم شده است.

گفتنی است، ارژنگ داوودی زندانی سیاسی سالخورده که محکومیت ۱۰ ساله اول خود را به پایان رسانده پیش از این با پرونده سازی‌های طی دوران محکومیت به ۲۰ سال و ۸ ماه زندان محکوم شده است. وی اکنون در سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج نگهداری می‌شود.


هشدار كنفدراسيون بين المللی اتحاديه كارگری

كنفدراسيون بين المللي اتحاديه كارگري ضمن محكوم كردن صدورحكم اعدام براي زنداني سياسي ارژنگ داوودي، نسبت به وضعيت وي ابرازنگراني كرد.

اين كنفدراسيون نوشته است: کنفدراسیون بین المللی اتحادیه کارگری، به شدت نگران وضعیت زندانی سیاسی ارژنگ داوودی است. کسی که بعد از تحمل یازده سال زندان، هم اینک بخاطر نویسندگی و فعالینهای سیاسی مسالمت جویانه، با اتهام «دشمنی با خدا» بطور غیرقانونی محکوم به اعدام شده است.

مقامات حکومت ایران میبایست حکم اعدام ارژنگ داوودی را متوقف کنند. رژیم ایران بیشتر از هر حکومت دیگری در جهان، حکم اعدام اجرا کرده است. فعالین سیاسی، کارگران، اقلیتهای مذهبی و قومی همواره در معرض آزار و اذیت بوده اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: