آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 6 شهریور ماه 1393 = 28-08 2014

یک کارشناس: اقتصاد کشور در سراشیبی سقوط

یک کارشناس مسائل اقتصادی معتقد است که خارج کردن اقتصاد از سراشیبی سقوط نیازمند شکل گیری نهضت ضد فساد در سطوح عالی کشور و کمک به گسترش شفاف سازی و ایجاد شبکه آزاد اطلاعات است.

حسین راغفر استاد دانشگاه درباره راهکارهای خروج کشور از رکود در گفتگو با سایت فرارو گفت: شواهد زیادی وجود دارد که اقتصاد کشور در یک فرآیند سراشیبی قرار گرفته است در حالی که آنچه که باعث تاسف است در ایران ظرفیت های بزرگی برای رشد و توسعه اقتصادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه سال ها است که ظرفیت های بزرگ رشد و توسعه اقتصادی به دلایل مختلف که اصلی ترین آن فساد است از بین می رود گفت: اشکال مختلف نابسامانی ها از وجود فساد پیش می آید و یکی از محصولات این فساد گسترش فقر و نابرابری های اقتصادی و اجتماعی است.

راغفر با تاکید بر اینکه فساد چرخه باطلی را ایجاد می کند گفت: فساد منجر به نابرابر و فقر بیشتر و فقر بیشتر منجر به فساد بیشتر می شود و این چرخه همچنان ادامه پیدا می کند و باعث افزایش آسیب های اجتماعی جدی و فرسایش بافت اخلاقی در جامعه می شود که پیامد آن باز هم افزایش فساد خواهد بود.



مرگ بر استبداد، ننگ بر مستبد August 28, 2014 11:34 PM

این درست است که بهبود اقتصاد فقط با آزاد شدن آن و رفع انحصار و فساد در اقتصاد بدست خواهد آمد اما باید از آقای راغفر پرسید چگونه میتوان فساد را از حکومتی که ذات آن با فساد و فریب عجین است زدود؟ فساد جزئی از حکومت مافیایی است و فساد نهادینه شده در آن فقط با حذف رژیم از بین خواهد رفت
بهترین راه رهایی برگزاری یک رفراندم آری/خیر مجدد برای باطل کردن رفراندم سال ۵۸ و بازگشت به قانون اساسی مشروطه است طبیعی است که حکومت جائر با برگزاری چنین رفراندمی موافقت نخواهد کرد، اما درخواست عمومی برای برگزاری چنین رفراندمی حکومت را با چالش اساسی مواجه خواهد کرد و به مبارزات مردمی نیز جهت مشخص خواهد داد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: