آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 22 شهریور ماه 1393 = 13-09 2014

هدف پوتین از اقدامات بی ثبات کننده در اوکراین

نخست وزیر اوکراین، هدف ولادیمر پوتین را نابودیِ اوکراین و بازگرداندن حکومت شوروی سابق دانست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کیف، نخست وزیر اوکراین امروز طی سخنانی در کنفرانسی با شرکت قانونگذاران و تجار اروپایی و اوکراینی در پایتخت ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را به تلاش برای نابودی کامل اوکراین به عنوان یک کشور مستقل متهم کرد و گفت: هدف او صرفا گرفتن دونتسک و لوگانسک نیست ، وی می خواهد کل اوکراین را به عنوان یک کشور مستقل به نابودی بکشاند .

یاتسنیوک توافق آتش بس را که روز 5 سپتامبر میان کیف ،‌شورشیان طرفدار روسیه ، ‌مسکو و سازمان امنیت و همکاری اروپا پس از پنج ماه درگیری در شرق اوکراین به دست آمد ، به منزله ‌ گام نخست ‌ برای ‌متوقف ساختن کشتار توصیف کرد و افزود دستیابی به توافق دوجانبه با روسیه بهترین ایده نیست و آمریکا و اتحادیه اروپا خواست تا در مذاکرات صلح و تضمین حاکمیت و استقلال اوکراین ، نقش مستقیمی ایفا کنند .

نخست وزیر اوکراین تاکید کرد : روسها به مراتب بهتر از ما بازی می کنند و دست بالا را دارند ،‌پوتین می خواهد یک جنگ سرد دیگر در منطقه به راه بیندازد و دست خود را از سر اوکراین بر نمی دارد . ‌

وی افزود جنگ اوکراین اعمال تغییرات واقعی و تحول کشور را در مسیر اجرای اصلاحات سیاسی ،‌رفع بحران اقتصادی و مقابله با فساد مزمن برای مقامات کشور غیر ممکن ساخته است .

نخست وزیر اوکراین در عین حال این مسئله را تکذیب کرد که ناآرامی ها در شرق این کشور به مثابه ‌ یک جنگ داخلی ‌ تلقی می شود.

وی گفت : تنها کسی که اوضاع و ثبات را در کشور بر هم می زند شخص پوتین است، ما در وضعیت جنگی قرار داریم و متجاوز اصلی در این میان ن روسیه است .

یاتسنیوک افزود: برای من روشن است که هدف نهایی پوتین، نه فقط تصاحب دونتسک و لوهانسک، بلکه تصاحب کل اوکراین است. او نتوانست با این موضوع کنار بیاید که اوکراین بخشی از خانواده بزرگ اتحادیه اروپا باشد؛ او می‌خواهد شوروی سابق را زنده کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: