آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 28 شهریور ماه 1393 = 19-09 2014

حمله به رفسنجانی؛ داستان او داستان سگ است

برخی سی سال در مسیر انقلاب بودند ولی گمراه شدند

خبرگزاری رسا: رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بی بصیرتی خواص در جامعه اسلامی را عاملی مهم در گمراه شدن افراد دانست و با تأکید بر شناخت و عمل به حق گفت: در انقلاب نیز افرادی داشتیم که سی سال در این مسیر بودند، اما امروز تغییر مسیر داده است.

آیت‌الله مصباح یزدی شامگاه پنج شنبه بیست و هفتم شهریور ماه در دیدار جمعی از دانشجویان طرح ولایت به بررسی اختلاف فکر، سلیقه‌ و رفتارهای میان انسان‌ها پرداخت.
وی افزود: حتی گاهی افراد در اصلی‌ترین مسائل زندگی اختلاف دارند؛ افرادی که تابع یک مکتب، دین و مذهب هستند در درون خود اختلافاتی دارند؛ عجیب‌تر این‌که یک فرد پس از مدت‌ها تلاش تغییر مسیر می‌دهد؛ 30 سال خدا پرست بوده سپس از راه خود بر می‌گردد.

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) تأکید کرد: در انقلاب نیز افرادی داشتیم که 30 سال انقلابی بودند، زندان رفته، شکنجه شده و گاهی تا پای مرگ رفته بودند، در هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌ها حاضر شده و با جان خود بازی کرده بودند، ولی پس از چندی از مسیر خود برگشته و برای نمونه قاچاقچی و ضد انقلاب شده اند.

وی خاطرنشان کرد: اینها جبری نیست اگر جبری باشد که پاداش و عقاب معنا ندارد؛ چیز جبری مزد و عقوبتی ندارد؛ افراد جبری معتقدند که عالم پوچ است؛ مسلما خودمان نیز در این کارها کم یا زیاد نقش داریم پس ما مسؤولیم.

آیت‌الله مصباح یزدی جوهریه دین را مسؤولیت آوری دانست و بیان داشت: ما معتقدیم اگر راه صحیح را انتخاب کنیم پاداش می‌گیریم ولی اگر نادرست را انتخاب کنیم عقاب می‌شویم.

وی تصریح کرد: قرآن کریم نیز می‌فرماید «کسی که زندگی آخرت را رها کرده و به دنبال دنیا رفته است، داستان او داستان سگ است»، یعنی فرد به مقامی می‌رسد که ممکن است حتی مستجاب دعوة باشد ولی پس از مدتی برگشته و مثل سگ شود؛ در طول تاریخ اسلام نیز شاهد چنین نمونه‌های بوده‌ایم.



هلو September 19, 2014 02:21 PM

ای مصباح یزدی، جانی دزد۰ تنها کسی که باید مواظب آخرتش باشد تویی و جانورانی مثل تو۰ از این ببعد حق ندارید نه به سگ و نه به عقاب توهین کنید۰ مردک، سگ یک حیوان با وفا است و به کسی آسیب نمیرساند مگر اینکه مثل شما مرض هاری گرفته باشد۰ و اما عقابها ، این پرندگان با ابهت هم نه تنها بی آزار هستند بلکه اوج میگیرند تا از آن بالا نگاه عاقل اندر سفیهشان را بروی ما بیندازند۰ میگویم ما چون ما ، مخالفان این رژیم دیوانه هم باید از اینکه راه را برای شما بازگذاشتیم به حماقت خود اعتراف کنیم و شما که چه عرض کنم باید دید که با آلودگی هوا آیا این پرنده های چشم تیز قادر به دیدن شما دزدهایی که در خانه هایتان مخفی شده اید خواهند شد یا نه۰

گزارش یا اعتراض به این نظر


مرگ بر استبداد، ننگ بر مستبد September 19, 2014 11:17 PM

منظور این جانی اینجا عِقاب با کسر ع به معنی شکنجه و عقوبت است

افراطیون مذهبی چون تصور میکنند به حقیقت رسیده اند به همان ترتیب فکر میکنند که میتوانند بقیه را قضاوت کنند و برای دنیا و آخرت همه تصمیم بگیرند سوپر افراطیهای داعشی شیعه مترصدند که بعد از خامنه ای، مصباح را به رهبری برسانند خطر بزرگی جلوی پای ملت ایران و دنیاست

گزارش یا اعتراض به این نظر


reza September 20, 2014 11:05 AM

چه بازی مضحک و کلیشه ایی و مسخره ایی بنام پلیس خوب( رفسنجانی و خاتمی و روحانی و سایر شرکای اقتصادیش) و پلیس بد ( مصباح یزدی و خامنه ایی و حنتی و احمد خاتمی و سایر شرکای اقتصادیش)

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: