آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 7 مهر ماه 1393 = 29-09 2014

میزان استفاده جوانان ایرانی از فیلترشکن

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به نتایج آخرین پژوهش ‌انجام‌شده در حوزه جوانان گفت: بر اساس نتایج به دست آمده بیش از ۹۰ درصد جوانان جامعه از فیلترشکن استفاده می‌کنند.

به گزارش فارس، محمد تقی حسن زاده به نتایج آخرین تحقیقات انجام شده در حوزه جوانان اشاره کرد و گفت: در این پژوهش جامعه هدف به گونه‌ای انتخاب شده است که با قطعیت می‌توان نتایج آرا را قابل تعمیم به کل جامعه دانست چرا که از تمام قشرها و استان‌ها در این پژوهش حضور داشتند.

وی ادامه داد: در بخشی از این پژوهش در مورد میزان استفاده جوانان از فضای مجازی و استفاده از فیلترشکن برای دست‌یابی به اطلاعات سؤال شده است که نتایج به دست آمده برای استفاده در سیاست‌گذاری‌ها در اختیار دستگاه‌های مرتبط قرار خواهد گرفت.

عدم دسترسی 31 درصد جوانان به اینترنت

حسن زاده ادامه داد: نتایج پژوهش انجام شده نشان می‌دهد 67.4 درصد جوانان جامعه از اینترنت استفاده می‌کنند و 31.1 درصد نیز به دلیل نبود امکانات نمی‌توانند از از آن استفاده کنند و این نشان دهنده عدم تمایل جوانان برای استفاده از اینترنت نیست.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان در خصوص دلیل استفاده جوانان از اینترنت گفت: 2.1 درصد از جوانان برای چت کردن، 15.3 درصد جوانان برای ارتباط با شبکه‌های اجتماعی ، 15.2 درصد برای سرگرمی و بازی،12.3 درصد برای دانلود فیلم و موسیقی و عکس، 11.5 برای برقراری ارتباط با جنس مخالف، 10.4 درصد جوانان برای تحقیق و پژوهش علمی، 4.2 درصد استفاده از سایت‌های غیر اخلاقی، 4.2 چک کردن ایمیل و 2.4 درصد برای چک کردن وبلاگ و 2.2 درصد نیز برای استفاده از اطلاعات عمومی به اینترنت مراجعه می‌کنند.

فیس بوک تهدیدی در پرکردن اوقات فراغت جوانان

حسن زاده گفت: در بخش دیگری از این پژوهش در مورد دلیل استفاده جوانان از فیس بوک سؤال شده است که نتایج نشان می‌دهد 39 درصد علت استفاده از فیس بوک را را سرگرمی و از تنهایی بیرون آمدن بیان کردند، 29.3 درصد تبادل تجربه، 4.5 درصد پیدا کردن دوست، 2.5 درصد فعالیت‌های سیاسی، 2.1، پیدا کردن همسر و سایر موارد 2.7 درصد بوده است.

وی ادامه داد: این آمارها به گونه‌ای است که می‌تواند برای سیاست‌گذاری‌ها مورد استفاده قرار گیرد چراکه هم اکنون فیس بوک باعث جدایی فرزندان از خانواده‌ها شده است.

92 درصد جوانان از فیلترشکن استفاده می‌کنند

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان گفت: 69.3 درصد جوانان برای استفاده از اینترنت بسیار زیاد از فیلترشکن استفاده می‌کنند و 21.2 درصد نیز تا حدودی از فیلترشکن استفاده می‌کنند و در مجموعه می‌توان گفت حدود 92 درصد از جوانان از فیلتر شکن استفاده می‌کنند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: