آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 26 مهر ماه 1393 = 18-10 2014

اجرای یک پرروژه بزرگ گازی بدون ایران

ایسنا: یک منبع آگاه گفت: مادامیکه مسائل مرتبط به برنامه هسته‌ای ایران حل نشود کنسرسیوم توسعه خط لوله ترانس آدریاتیک ایران را به عنوان یک منبع تامین گاز برای این پروژه نمی‌شناسد.

این منبع آگاه به پایگاه خبری ترند گفت: خط لوله ترانس آدریاتیک هیچ گاز تحریم شده ای را تحت شرایط سیاسی کنونی منتقل نخواهد کرد.

به لحاظ تئوری گاز ایران می‌تواند یک منبع جایگزین برای تامین گاز اروپا باشد که از طریق خط لوله ترانس آدریاتیک و در بلند مدت منتقل خواهد شد. این پروژه توسط کنسرسیوم توسعه میدان شاه دنیز جمهوری آذربایجان به عنوان مسیر انتقال گاز به بازار اروپا انتخاب شد.

اولین فروش گاز آذربایجان به گرجستان و ترکیه برای اواخر سال 2018 و اولین تحویل گاز به اروپا نیز برای یک سال بعد برنامه ریزی شده است.

ظرفیت اولیه این خط لوله 10 میلیارد متر مکعب در سال است اما با اضافه شدن منابع گازی جدید به راحتی میتواند تا 20 میلیارد متر مکعب در سال افزایش پیدا کند.

سهامداران خط لوله ترانس آدریاتیک متشکل از بریتیش پترولیوم( 20 درصد)، شرکت سوکار جمهوری آذربایجان(20 درصد)، استات اویل نروژ(20 درصد)، فلاکسیز(19 درصد)، اِناگاز(16 درصد) و آکسپو(پنج درصد) هستند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: