آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 26 مهر ماه 1393 = 18-10 2014

یک سنی وزیر دفاع عراق شد/شکست رژیم

یک افسر سابق ارتش عراق و سنی مذهب، وزیر جدید دفاع این کشور شد. همزمان رژیم ایران موفق نشد مهره خود را برای وزارت کشور عراق به دولت العبادی تحمیل کند.

ایسنا: پارلمان عراق در جلسه امروز خود وزرای دفاع و کشور را انتخاب کرد. این دو به ترتیب از ائتلاف عرب‌های سنی و شیعیان برای تصدی وزارتخانه‌های امنیتی معرفی شده بودند.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، در نشست امروز پارلمان عراق که برای تعیین وزرای باقی مانده کابینه این کشور برگزار شده بود، خالد العبیدی به عنوان وزیر دفاع انتخاب شد و محمد الغبان سمت وزارت کشور را عهده دار شد.

انتخاب وزرای امنیتی در کابینه حیدر العبادی به دلیل اختلافات میان گروه‌های سیاسی مختلف این کشور بارها به تعویق افتاد.

خالد العبیدی از نظامیان سابق ارتش عراق در زمان صدام است که به عنوان نامزد عرب‌های سنی به العبادی پیشنهاد شده بود و مورد توافق گروه‌های سیاسی عراق قرار گرفت. سیاسیون عراقی معتقدند که العبیدی به دلیل تجربه و توانایی بالایی که در فنون نظامی دارد می‌تواند در عملیات علیه داعش موفق عمل کند. هم‌اکنون بسیاری از تحرکات ارتش عراق علیه داعش با نقشه و هماهنگی این شخص انجام می‌شود.

الغبان نیز نامزد شیعیان است و با مذاکرات میان گروه‌های شیعه عراقی برای تصدی این پست انتخاب شد. جریان صدر که پیشتر خواستار در اختیار گرفتن پست وزارت کشور بود در مذاکرات داخلی ائتلاف شیعیان حاضر شد از این سمت به نفع دیگر گروه‌های شیعه دست بکشد و در مقابل یک پست امنیتی دیگر به هادی العامری، فرمانده شاخه نظامی جریان صدر (از مهره های رژیم ایران) داده شود.



هلو October 18, 2014 11:06 PM

نظر من اینست که باید تمام شیعیان را از عراق، فلسطین، لبنان و سوریه به ایران فرستاد و آنها را ممنوع الورود به عراق، فلسطین و لبنان و سوریه کرد و به این ترتیب به جنگ پایان داد۰ پاسداران و بسیجیان ایرانی مثل غدد سرطانی وخیم در داخل این ممالک نفوذ کرده اند و باعث مرگ و بدبختی میلیونها انسان در خاور میانه و خالی شدن صندوقهای مملکت ما هستند۰ امیدوارم این وزیر دفاع جدید ، عراق را از شر تمام این مزدوران خلاص کند تا برسیم به بقیه ممالک۰

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: