آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 7 آبان ماه 1393 = 29-10 2014

احتمال برکناری روحانی از ریاست شورایعالی فضای مجازی

دیگربان: حسن روحانی در صورت ادامه خودداری از تشکیل جلسه شورای عالی فضای مجازی از ریاست این شورا کنار گذاشته خواهد شد.

آقای روحانی با وجود درخواست‌های متعدد قوه قضائیه ماه‌هاست از تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی خودداری می‌کند.

بیم از تصویب فیلتر شبکه‌های اجتماعی تلفن‌‌های همراه و افزایش محدودیت‌ها برای کاربران اینترنت در ایران از مهمترین دلایل روحانی برای خودداری از تشکیل جلسه این شورا ارزیابی شده است.

اسماعیل احمدی‌مقدم٫ فرمانده پلیس روز سه‌شنبه (ششم آبان) اعلام کرده اگر بعد از تاسوعا و عاشورا جلسات این شورا از سر گرفته نشود٬ این شورا کار خود را با ریاست رئیس یکی از دیگر قوا آغاز خواهد کرد.

تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی بدون حضور حسن روحانی به معنای کنار گذاشته شدن وی از عالی‌ترین مقام این شورا خواهد بود که از سوی علی خامنه‌ای منصوب شده است.

آقای خامنه‌ای ۱۷ اسفند ماه سال ۱۳۹۰ دستور تشکیل شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس قوه مجریه و با عضویت روسای قوای مقننه و قضائیه را صادر کرد.

احکام اعضای حقوقی و حقیقی این شورا ۱۷ اسفند ماه امسال به پایان خواهد رسید و تشکیل جلسات آن بدون روحانی می‌تواند مقدمه‌ای برای کنار گذاشتن رئیس جمهور از ریاست آن تلقی شود.

به نظر می‌رسد رئیس قوه قضائیه پس از تعلل حسن روحانی٬ نظر موافق علی خامنه‌ای مبنی بر برگزاری جلسات شورای علی فضای مجازی بدون حضور روحانی به عنوان رئیس را کسب کرده باشد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: