آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 8 آبان ماه 1393 = 30-10 2014

بسیج به دنبال رسیدن به استقلال اقتصادی است

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: بسیج به دنبال رسیدن به استقلال اقتصادی در کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم عزیزی ظهر پنج شنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل در تشریح آرمان های مورد انتظار بسیج تصریح کرد: آرمان های انقلاب شامل استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود که دو مورد آخر محقق شده است.

وی با بیان اینکه کشور در حوزه استقلال هنوز به استقلال اقتصادی دست نیافته است، ادامه داد: بسیج به دنبال رسیدن به استقلال اقتصادی است و محور فعالیت بسیج سازندگی بر راستای همین آرمان است.

وی هدف محرومیت زدایی و سازندگی بسیج را وسیع دانست و تاکید کرد: بسیج سازندگی به دنبال عزم کردن اراده جوانان و وارد کردن تفکر ناب به عرصه اقتصاد است.

عزیزی معتقد است حمایت از بسیج به منزله حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است و اگر به این هدف کمک کنیم در نهایت به غیر از استقلال اقتصادی نمی توان انتظار داشت.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در ادامه از جمله اهداف بسیج را رساندن اقتصاد از وضعیت شکننده به اقتصادی پویا و منعطف عنوان کرد و گفت: در این عرصه از ظرفیت جوانان بهره خواهیم گرفت.

وی تصریح کرد: بسیج می تواند با تهیدات مقابله کرده و از ظرفیت های نسبی و مطلق استفاده بهینه داشته باشد.

وی با اذعان به اینکه در هر گوشه از کشور ظرفیت های ممتاز اما رها شده ای مشاهده می شود، اضافه کرد: بسیج سازندگی در نظر دارد ظرفیت های رها شده در استان ها را فعال کند و زمینه تبدیل سرمایه های کوچک به تولید را فراهم سازد.

عزیزی با ذکر مثالی به قابلیت تولید عدس در استان اردبیل اشاره کرد و بیان داشت: در وضعیت فعلی کشور وارد کننده عدس از کانادا است و این در حالی است که حمایت از پتانسیل استان اردبیل می تواند این استان را به عنوان تولید کننده عدس مورد نیاز کشور بدل کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی پیوند دادن ظرفیت مردمی با ساختار حاکمیتی را از ملزومات بهره گیری بهینه پتانسیل استان ها دانست و افزود: باید در کشور به سمت فعالیت هایی که موجب تقویت امید خواهد شد گام برداشت.

وی در ادامه صحبت های خود با یادآوری فعال سازی ۲۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در سال گذشته تعداد واحد تولیدی هدف گذاری شده برای امسال را ۳۹ هزار و ۵۰۰ مورد خواند و گفت: از این تعداد ۲۷ هزار واحد تولیدی فعالیت خود را آغاز کرده است.

عزیزی فعال سازی شورای اقتصاد مقاومتی در استان اردبیل به ریاست استاندار و در شهرستان ها به ریاست فرمانداران را پیشنهاد داد و اضافه کرد: در عین حال انتظار می رود صدور مجوزها با سرعت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی حمایت از واحدهای تولیدی، مورد استفاده قرار دادن تولیدات اقتصاد مقاومتی و ارائه تسهیلات بانکی ارزان به متقاضیان ایجاد واحد تولیدی را نیز از استاندار اردبیل خواستار شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: