آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 8 آبان ماه 1393 = 30-10 2014

امر به معروف (اسیدپاشی) حکومت صالحان است

برقرای امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه، نشانه بارز حکومت صالحان است.

حاج ماموستا اقبال بهمنی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک واجب کفایی بر همه مسلمانان واجب است و در دولت های اسلامی و حاکمیت صالحان جایگاه ویژه ای دارد.

وی با اشاره به آیات 41 تا 43 سوره حج، آیه 104سوره آل عمران و آیه 71 سوره توبه اظهار کرد: خداوند متعال بر اهمیت این فریضه بسیار تاکید کرده است.

به گفته وی وجود امر به معروف و نهی از منکر موجب قوام و پایداری حکومت اسلامی در جامعه می شود، چون تحقق این مهم یکی از عوامل تعیین کننده در سر زندگی حکومت اسلامی است.

ماموستا بهمنی گفت: امر به معروف و نهی از منکر مختص جا و مکان خاص نیست، همه مسلمانان باید در همه جا و همیشه به این امر توجه داشته باشند.

این روحانی اهل سنت اعلام کرد: برقرای امر به معروغ و نهی از منکر در جامعه اسلامی بیانگر بهترین نوع دمکراسی شهروندان در مقابل منکرات و کارهای ناشایست است.

وی رسالت اصلی همه انبیا الهی را امر به معروف و نهی از منکر خواند و گفت: در طول تاریخ نیز صالحان و اولیا الله همیشه ادامه دهنده این راه بوده اند.

ماموستا بهمنی هفته امر به معروف و نهی از منکر را بهترین فرصت برای درونی کردن این فریضه الهی در جامعه خواند و بر نقش رسانه های جمعی در این زمینه تاکید کرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: