آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 10 آبان ماه 1393 = 01-11 2014

حاکمیت رهبر بوکوحرام ایران ولایت تشریعی است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تشریح جریان شناسی ولایت مداری گفت: حاکمیت ولی فقیه در نظام جمهوری اسلامی ولایت تشریعی است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع پاسداران و سربازان سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران در سخنانی با اشاره به مفهوم ولایت در قرآن اظهار داشت: واژه ولایت 232 بار در قرآن تکرار شده است. ولایت به معنی مولا، ولی، اولیاء و سرپرست و معانی دیگر تعبیر شده است.

وی تصریح کرد: خداوند دو نوع هدایت در جهان هستی قرار داده است، یکی برای هستی که از آن به عنوان ربوبیت تکوینی نام برده می شود و دیگری ویژه انسان است که به عنوان ربوبیت تشریعی از آن یاد می شود که برای رسیدن انسان به تکامل، ربوبیت تشریعی را قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تشریح گفت: حاکمیت ولی فقیه در نظام جمهوری اسلامی ولایت تشریعی است.

ولایت‌ تشریعی‌ یعنی‌ اینکه‌ تشریع‌ و امر و نهی‌ و فرمان‌ دادن‌ در اختیار کسی‌ باشد. یعنی‌ اوست‌ که‌ فرمان‌ می‌دهد که‌ چه‌ بکنید، چه‌ نکنید و امثال‌ اینها. پیامبر و امام‌ هم‌ حق‌ دارند به‌ اذن‌ الهی‌ به‌ مردم‌ امر و نهی‌ کنند. درباره‌ فقیه‌ نیز به‌ همین‌ منوال‌ است. اگر برای‌ فقیه‌ ولایت‌ قائل‌ هستیم، مقصودمان‌ ولایت‌ تشریعی‌ اوست، یعنی‌ او می‌تواند و شرعاً‌ حق‌ دارد به‌ مردم‌ امر و نهی‌ کند.



frya November 1, 2014 12:59 PM

ای ابله وای گماشته وسرسپرده ولی کثیف امروز قرن آگاهی ورشد تفکر وشعور انسانی است نکند خواب نما شده ای وفکر میکنی با انسان هزار و چهار صد سال پیش روبرو هستی که چنین مزخرفات وجفنگییات از مغز گندیده ات تراوش میکند ولی سفیه شما خود ادمی نادان وگمراه وفاسد وآدمکش وجنایتکار ودزد است چگونه چنین موجودی با چنین ویژگیهایی میتواند رهبری وهدایت مردم را بدست بگیرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


arjmand November 1, 2014 06:59 PM

Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: