آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 1 آذر ماه 1393 = 22-11 2014

از سرنوشت رقت بار "چرخنده" عبرت نگرفتید؟

"خبرگزاری دانشجو" (بسیج): بعد از آن که چندی پیش بهاره رهنما در صفحه شخصی خود مطلبی را در خصوص مقتل خوانی حضرت رقیه سلام الله علیها و عرض ارادتش به دستگاه حضرت سید الشهدا علیه السلام گذاشت بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی با توهین و تخریب، او را به خاطر این عرض ارادت به تمسخر و استهزا گرفته و با لحن تند و بی ادبانه ای بهاره رهنما را به تحجر متهم کردند. پس از آن بود که شبکه بی بی سی نیز با پوشش این موضوع، به بهاره رهنما و این حرکت ارزشی او توهین و او را تمسخر کرد. اما دقیقا چه اتفاقی افتاده بود؟ داستان از این قفرار بود که بهاره رهنما با انتشار تصویری، مطلبی در شبکه اجتماعی ش گذاشت:

«ديشب اجازه گرفتم و رورانس نموندم. دقيقه نود رسيدم اما بالاخره رسيدم، ميان خيمه هايي كه به تبرك نام حسين (ع)بر پا شده بود. دعوت بودم به عنوان سفير انجمن حمايت از كودك به خوانش مقتل خاني حضرت رقيه (س) تمام طول راه گفتم اگر نرسم لابد لياقت نداشتم اما بالاخره شكر رسيدم. رسول نجفيان عزيز با ساز ديوان همراهي ام كرد و اشك اما مكث هاي طولاني انداخت ميان كلمات مقتل خواني ام. حس مي كردم موج قضاوت ها و نيز محبت ها را اما خواندم بي ترس از اينكه چقدر برچسب بخورم يا نخورم از عزيزترين و پر لذت ترين اجراهاي عمرم بود. اين برنامه مقتل خواني تا شنبه در محوطه برج ميلاد ادامه دارد با برنامه هاي متنوع از دستش ندهيد!

و قسمتي از اين مقتل خواني كه أمامك وا بريد ياد كودكان غزه را زنده كرد اين بود: مرز يك كودك است ،اگر كودكي را دوست نداري از سپاه محمد نيستي كه از ياد برده اي مصطفي افرينش نمار جماعت را در گرو كودكانگي كودكي كرده بود بر شامه هايش به وقت سجده...»

بعد از پآن بود که سیل انتقادات بی ادبانه علیه خود رهنما و اعتقادات مذهبی او و عزاداری حضرت سیدالشهدا آغاز شد. بعد از آن بود که بهاره رهنما با انتشار مطلب زیر، به این تخریب ها واکنش نشان داد:

«من كه جز يك فن پيج صفحه اي در فيس بوك ندارم. اما شنيدم تو فيس بوك حال خيلي ها خرابه سر مقتل خوني من از بي بي سي و نادر فتوره چي بگير تا خيلي از روشنفكر نماهاي ديگه جوابم فقط به اين آدما اينه زير پرچم حسين ع سينه زدن لياقت ميخواد افتخار ميكنم كه از بچگي اين ارادت رو داشتم و دارم جالبه كه حتي مصاحبه با تلوزيون رو بخاطر همين حواشي بعد برنامه حذف كردم و انجام ندادم اما نميدونستم هنوزم ادماي هستن كه بخاطر اعتقاد مذهبي كه خيلي شخصيه توهين ميكنن و به اسم دموكراسي فحاشي ميكنن و آنقدر وقاحت دارن كه علمداري امام حسين ع رو تحجر بدونن بازم تاكيد ميكنم من افتخارميكنم به خواندن مقتل حضرت رقيه در محرم سال هزار و سيصد و نود و سه شمسي و نذر كردم تا زنده ام برأي همه كودكان مظلوم در جنگ و به عنوان سفير انجمن حمايت از حقوق كودكان مقتل حضرت رقيه رو برأي مردم بخوانم /يا حسين»

این اولین بار و صد البته آخرین بار نیست که اقدام ارزشمند یک هنرمند بلافاصله با توهین ها و تخریب های برخی افراد و هم چنین شبکه های معاند نظام سلطه قرار می گیرد. اما واکنش تند و صریح در برابر دستگاه عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه السلام اخیراً رنگ و بوی تند تر و صریحتری گرفته که موج حملات به حرکت ارزشمند بهاره رهنما آخرین نمونه آن است.



فریبرز November 22, 2014 05:32 AM

نمیدانم آیا شما این خبرهایی را که درج میکنید چک نمیکید؟
اگر تیتر غلط انذاز این مطلب را حذف کنید میشود یکی از مطالب روزنامه کیهان شریعتمداری که حسین بازجو شخصا نوشته است ! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: