آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 4 آذر ماه 1393 = 25-11 2014

واکنش بورس و دلار به تمدید مذاکرات هسته ای

بسیاری از فعالان اقتصادی به امید توافق جامع به مذاکرات هسته ای چشم دوخته بودند. تمام گروه‌های بورسی در معاملات امروز با شدت عرضه سهام به وضعیت قرمز رسیده‌اند. به همین ترتیب شاخص هم با افت 952 واحدی به کانال 74 هزار واحد بازگشت.

واکنش بازار سرمایه احساسی منفی ناشی از عدم برآورده شدن "انتظار" بوده است. حمید میرمعینی با بیان این مطلب در گفتگو با سایت فرارو گفت: انتظاری که فعالان بازار داشتند بسیار مثبت بود که متاسفانه برآورد نشد. معمولا واکنش بازار فراتر از آن چیزی است که باید باشد، تقریبا نوعی جو بی‌اعتمادی بر بازار حاکم شده که برای روند بازار مثبت نیست. می توان گفت که از این به بعد شرایط سخت شده است

در عین حال گزارش میدانی از صرافی های میدان فردوسی نشان می دهد که این بازار نسبت به تمدید مذاکرات هنوز کرخ و بی تفاوت است.

یکی از فعالان بازار ارز به فرارو گفت: با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود. تمدید مذاکرات جای توافق را نمی گیرد. هنوز که تغییری ایجاد نشده است.

در زمان تنظیم این گزارش دلار در صرافی های بازار فردوسی با قیمت 3245 تومان خرید و فروش می شد. این در حالی است که رسانه های دیگر از افزایش قیمت دلار خبر داده اند. بهاي دلار به روایت این رسانه امروز صبح در بازار تهران 3 هزار و 263 تومان است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: