آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 25 آذر ماه 1393 = 16-12 2014

می خواهند با حکم زندان دهان "هالو" را ببندند

اعزام روزنامه نگار با دستبند و پابند به دادسرا

بهارنیوز: دادگاه تجدیدنظر استان تهران با رد درخواست تجدیدنظر محمدرضا عالی‌پیام (هالو)، محکومیت ۱۵ ماه حبس این شاعر و طنزپرداز منتقد را تایید کرد.

عالی‌پیام پیش‌تر در آخرین روزهای تیرماه امسال، از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به مجموعه اتهامات “اهانت به مقدسات اسلام”، “اهانت به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی”، “اهانت به مراجع مسلم تقلید” و “اهانت به رهبر جمهوری اسلامی” مجموعا به یک سال و سه ماه حبس محکوم شده بود. او هم‌چنین در کیفرخواست صادرشده در دادگاه بدوی، به «سیاه‌نمایی علیه نظام جمهوری اسلامی و تحریک مردم به عدم مشارکت در انتخابات» متهم شده بود.

محمدرضا عالی‌پیام که حرفه‌ی اصلی‌اش فیلنامه‌نویسی و فیلم‌سازی است در دهه‌ هفتاد از سوی وزارت ارشاد از فعالیت سینمایی ممنوع شد و در تمام این سال‌ها به سرودن و نگارش اشعار و نوشته‌های طنز در نشریات کشور مشغول بود، پس از انتخابات خردادماه با انتشار سروده‌هایش در شبکه‌های اجتماعی، شهرتی دوچندان یافت. با تایید محکومیت حبس عالی‌پیام در دادگاه تجدیدنظر، این حکم قطعی شده و در مرحله‌ی اجرا قرار گرفته است.


اعزام روزنامه نگار با دستبند و پابند به دادسرا

سعید رضوی فقیه، روزنامه نگار زندانی، صبح دیروز برای تفهیم اتهامات تازه از زندان رجایی‌شهر با دستبند و پابند به دادسرای اوین انتقال یافت. دادسرا اتهام اجتماع و تبانی و اخلال در نظم عمومی از طریق برگزاری تجمعات غیرقانونی را به وی تفهیم کرده است؛ اتهاماتی که مصداق آنها سخنرانی این روزنامه‌نگار در شهر همدان اعلام شده است. رضوی فقیه پیش از این هم در خصوص آن سخنرانی، در دو عنوان اتهامی توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بود. رضوی‌فقیه سال گذشته پس از سخنرانی در همدان بازداشت شد و حکم یک سال حبس وی در پرونده قبلی، اجرا شد و از آن زمان در زندان رجایی‌شهر کرج زنداني است.



mahmood December 16, 2014 03:17 PM

درود به مردان دلیر ایران زمین ( محمد رضا و سعید )

گزارش یا اعتراض به این نظر


[email protected] December 16, 2014 06:09 PM

هموطن گرامی وخردمند اندیشه نکن اگر که در زندانی ایران
همه زندان و همه در بندیم
شاعر مبارز وملی دل قوی دار که ملت با توست
با تیشه اندیشه زنیم ریشه این بی ریشان

گزارش یا اعتراض به این نظر


خسرو (آئینه) December 16, 2014 07:04 PM

رژیم چه خوب تیشه به ریشه خود میزند شاه روسپد شده مردمی که انقلاب کردند حالا آرزوی روزهای گذشته در رژیم پهلوی را دارند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: