آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 26 آذر ماه 1393 = 17-12 2014

جهش قيمت ها در آستانه شب يلدا

با وجود يک هفته مانده به شب يلدا قيمت ها در بازار ميوه و خشکبار افزايش يافته است.

به گزارش خبرگزاری آريا ، همواره در آستانه ايام مناسبتي که تقاضا براي برخي کالاها در بازار افزايش مي يابد شاهد تغيير يک شبه قيمت ها و رشد فزاينده آن ها هستيم.
در اين ميان مسئولين تنظيم بازار وعده از کنترل قيمت ها و برخورد با متخلفين مي دهند ، اما باز اين مصرف کنندگان هستند که چوب گراني را مي خورند.اين روزها نيز با وجود يک هفته مانده به شب يلدا شاهد افزايش قيمت ها در بازار ميوه و خشکبار هستيم.
رييس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي تهران در تشريح آخرين وضعيت بازار ميوه گفته است:قيمت ها بواسطه نزديک شدن به ايام شب چله با افزايش روبرو بوده که اين موضوع باعث کاهش خريد از سوي مردم و کسادي بازار شده است.
به گفته مهاجران در سالجاري حجم توليد سيب، انار و خرمالو بسيار قابل توجه بود، اما نتوانست در بازار بر روند افزايش قيمت ميوه تاثيرگذار باشد.
قيمت برخي ميوه هاي پرمصرف در مغازه هاي سطح شهر بدين شرح است:
پرتقال کيلويي 3 هزار و 500 تومان
ليمو شيرين 3 هزار و 500 تومان
سيب قرمز 4 هزار و 500 تومان
نارنگي 4 هزارو 500 تومان
کيوي 6 هزار و 500 تومان
انار 5 هزار تومان
خرمالو از 3 هزار تا 6 هزار تومان
موز از 3 هزار تا 5 هزار تومان
هندوانه از 1200 تا 2 هزار تومان
مردم توانايي خريد آجيل را ندارند
رييس اتحاديه خشکبار نيز با بيان اين که برخي از اقلام خشکبار به دليل کمبود و سرمازدگي با افزايش قيمت روبه رو شده است گفته است:فندق با افزايش2برابري، تخمه جاپني با افزايش 3برابري و انجير ،برگه زردآلو و کشمش نيز به دليل سرمازگي با افزايش قيمت بالايي نسبت به سال گذشته روبه رو شده اند.
ارزاني گفته: توجه به اينکه برخي از مردم در تأمين مايحتاج خود با مشکل روبه رو هستند، امکان خريد آجيل نيز براي انها وجود ندارد در نتيجه شب يلداي خوبي را براي صنف آجيل و خشکبار پيش بيني نمي کنم.
وي با تأکيد بر اينکه اين حق مردم است که بتوانند سالي يک بار در شب يلدا و نوروز از اجيل استفاده کنند و بايد مسئولان اقدامات لازم در کاهش قيمت ها را انجام دهند.

به گفته رييس اتحاديه خشکبار قيمت ها در بازار خشکبار بدين شرح است:
قيمت پسته هر کيلو بين ٣٠تا ٤٥هزار تومان
بادام درختي هر کيلو بين ٣٠تا٤٣هزار تومان
مغز گردو هر کيلو از٣٠تا ٥٥هزار تومان
برگه زرد آلو به صورت عمده ١٧هزار تومان
البته پيش بيني مي شود، قيمت هاي گزارش شده در شب يلدا 10 تا 20 درصد گران تر عرضه شود و قيمت هاي ذکر شده قابل تعميم به تمامي مناطق سطح شهر نيست .



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: