آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 26 آذر ماه 1393 = 17-12 2014

حماس؛ تصمیم تامل برانگیز اروپا/واکنش اسرائیل

به گزارش ایسنا، دادگاه حقوق بشر اروپا امروز دستوری را مبنی بر برداشتن نام حماس از فهرست «سازمان‌های تروریست‌» در اروپا صادر کند.

این نهاد اروپايی درخصوص دلیل این اقدام گفت که روند درج نام حماس در این فهرست براساس استانداردها و معیارها در اتحادیه اروپا صورت نگرفته است.

با قرار گرفتن نام حماس در این لیست، کشورهای اروپایی تاکنون حق برقراری تماس یا ارتباط با حماس را نداشتند.

شبکه 10 تلویزیون اسرائیل گزارش داد: با وجود اینکه این دستور الزام‌آور نیست، اما ضربه سیاسی شدیدی را به اسرائیل وارد می‌کند.


واکنش اسرائیل به اقدام اتحادیه اروپا

نخست‌وزیر اسرائیل در واکنش به خارج شدن نام حماس از لیست گروه‌های تروریستی از اتحادیه اروپا خواست تا دوباره نام این گروه را در این فهرست قرار دهد.

بنا به گزارش منابع اسرائیلی، بنیامین نتانیاهو از اقدام اتحادیه اروپا مبنی بر خروج نام حماس از لیست گروه‌های تروریستی انتقاد کرد و خواستار بازگشت نام این گروه در فهرست گروه‌های حامی تروریست شد.

نتانیاهو دراین باره گفت: اسرائیل نمی‌پذیرد که انجام این اصلاحات از سوی اتحادیه اروپا و حکم دادگاه تنها یک موضوع فنی باشد. سنگینی بار این مسئله بر دوش اتحادیه اروپا قرار دارد. ما انتظار داریم که اتحادیه اروپا حماس را بار دیگر در لیست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.

اتحاديه اروپا ظهر امروز اعلام کرد که در حال بررسی تصمیم دادگاه حقوق بشر اروپا است، ولی همچنان حماس را یک گروه تروريستی می ‌داند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: