آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 29 آذر ماه 1393 = 20-12 2014

دولت آلودگی هوا را فراموش کرده است

مردم تهران و 7 شهر کشور گرفتار آلودگي هوا هستند

سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در خصوص عدم تخصيص بودجه مصوب مجلس به منظور توسعه حمل‌ونقل عمومي تهران گفت: اين گلايه ما به دولت است که چرا جلسات اضطراري تنها مختص زماني است که آلودگي هوا شدت مي‌گيرد اما هنگامي که هوا نسبتاً خوب است، براي رفع اين معضل بزرگ هيچگونه تدبيري انديشيده نمي‌شود؟ محمد حسن آصفري افزود: واقعاً جاي گلايه از متوليان محيط زيست وجود دارد و از آن‌ها انتظار داريم اگر مانع قانوني بر سر راه فعاليت خود دارند، اعلام کنند تا براي رفع مشکل به آن‌ها کمک کنيم.

وي با اشاره به اين که محيط زيست حکم يک مجموعه را دارد و در بحث آلودگي هوا، تا‌کنون شاهد اقدام جدي از جانب دولت نبوده‌ايم، اظهار کرد: وظيفه اصلي متوليان محيط زيست، تدبير براي حل معضل جدي آلودگي هواست که متأسفانه فراموش شده است. آصفري با بيان اين که متأسفانه روز به روز شاهد افزايش بيماري‌هاي گوناگون به دليل آلودگي هوا هستيم که گلايه‌مندي و اعتراضات مردم را در پي دارد، تصريح کرد: علاوه بر مردم تهران، مردم 7 شهر ديگر کشور نيز گرفتار آلودگي هوا هستند و رفع آلايندگي اين شهرها بسيار ضروري است اما هيچ اقدامي در اين حوزه صورت نگرفته است.

وي با اعلام اين که حل مشکل آلودگي هوا آن قدرها هم سخت نيست، اضافه کرد: مردم تهران و 7 شهر ديگر کشور با مشکل جدي آلودگي هوا مواجه هستند و متوليان محيط زيست بايد با انجام برنامه‌هاي کوتاه‌مدت نسبت به رفع آلودگي هواي اين شهرها اقدام کنند. نماينده مردم اراک در مجلس شوراي اسلامي در پايان با تأکيد بر ضرورت وجود مديريت واحد به منظور حل معضل آلودگي هوا، خاطرنشان کرد: متأسفانه متوليان محيط زيست از بحث آلودگي هوا غافل مانده و برنامه مدون و گره‌گشايي به اين منظور ارائه نداده‌اند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: